دسته بندی نشده

لیست انواع لوازم آرایشی ضروری و مهم برای میکاپ

لیست اسامی انواع لوازم آرایشی

لوازم آرایشی از جمله محصولاتی هستند که سالیان بسیار زیادی است به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی خانم ها تبدیل شده است. این محصولات پر کاربرد انواع مختلیف دارند اما مهمترین نکته در رابطه با انها این است که استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت باعث اسیب دیدن چهره شما شده و استفاده نکردنشان بسیار بهتر است و از طرف دیگر محصولات و لوازم آرایشی با کیفیت باعث می شود که پوست افراد در مقابل عوامل محیطی و آلودگی ها و خطرات خارجی مصون بوده و در امان باشد. در ادامه یک لیست از انواع لوازم آرایشی ضروری و مهم برای میکاپ عادی، عروس و مجالس و … برای قسمت های مختلف صورت از چشم و ابرو گرفته تا لب و … را به شما عزیزان معرفی کرده ایم.

لوازم آرایشی چیست؟

به صورت کلی می توان انواع محصولات و لوازمی که از آنها برای بهبود وضعیت، زیبا تر کردن و یا خوشبو تر کردن صورت و چهره افراد استفاده می شود را لوازم آرایشی نامید. این محصولات در فرم های مختلفی ساخته می شوند که برخی از انواع مختلف آنها در زیر مجموعه های لوازم آرایشی یعنی محصولات مراقبتی و محصولات بهداشتی قرار می گیرند و برخی نیز به همان اسم لوازم آرایشی شناخته می شوند.

چرا اسامی انواع لوازم آرایشی مهم است؟

شاید به نظرتان این اسامی از انواع لوازم آرایشی فقط برای فروشگاه ها و یا برای عروس کاربرد داشته باشد. اما تصور کنید که بخواهید نسبت به خرید لوازم آرایشی اقدام کنید، به دنبال محصولی باشید و نام دقیق و درست آن را ندانید و یا از به بازار آمدن یک نوع جدید از وسایل آرایشی خبر نداشته باشید. این مقاله همواره آپدیت است، در آن انواع لوازم آرایشی با اسم و کاربرد درج خواهد شد و برای همین خواندن آن قبل از خرید خالی از لطف نیست.

انواع لوازم آرایشی در فرم های مختلف

قبل از اینکه انواع محصولاتی که برای میکاپ و آرایش کردن قسمت های مختلف صورت و چهره از آنها استفاده می شود را به شما معرفی نماییم. در ادامه فرم های مختلفی از انواع لوازم آرایشی را معرفی و توضیح داده ایم

1 – راه حل ها

این ها در واقع محصولاتی هستند که به فرم های مختلف از زمان های بسیار گذشته وجود داشته اند. پایه و اساس زیبایی استفاده از این محصولات است. در واقع امروزه از آنها با نام محصولات بهداشتی یاد می شود و شاخه ازی از انواع لوازم آرایشی می باشند. شامپو ها، صابون ها و شوینده های مختلف، نوعی از راه حل ها هستند.

2 – لوسیون ها

لوسیون ها نوعی کرم های زیبایی هستند که بافت سبک تر و غلظت کمتری دارند و معمولا برای بدن استفاده می شوند. لوسیون ها بعد از راه حل ها استفاده می شوند و نیازی به شستشو ندارند. لوسیون ها انواع مختلفی دارند و حتی برای مو نیز وجود دارند. استفاده از آنها حالتی آبکی روی پوست دارد و باعث نرم تر شدن آن می شود. لوسیون ها قدرت جذب بسیار بالایی دارند و ترکیبات مختلفی که در آنها استفاده می شود می تواند مزایای دیگری نیز برای پوست داشته باشد.

انواع لوسیون

3 – سوسپانسیون ها

سوسپانسیون در علم شیمی به مخلطو معلق جامد در مایع گفته می شود. این تعریفی است که ویکی پدیا از سوسپانسیون ارائه داده است و در اینجا منظور از محصولات مراقبتی، بهداشتی و ارایشی است که ذراتی معلق در داخل بافت ژله ای و یا کرمی آن ها قرار دارد. واضح ترین مثال از سوسپانسیون ها در میان انواع لوازم آرایشی، اسکراب ها و ماسک های شب و روز صورت می باشد.

برخی از سرم های صورت نیز جزو سوسپانسیون ها می باشند. محصولاتی که حاوی گلوله هایی ژلاتینی در داخل مایعی بی رنگ و یا گاها رنگی هستند و حاوی ترکیبات فعال و مفیدی برای پوست می باشند که قابلیت رقیق شدن و یا حل شدن را ندارند.

4 – پماد ها

یکی دیگر از انواع لوازم آرایشی که برخی محصولات ضروری برای میکاپ و یا مراقبت حرفه ای از صورت در بین آنها می باشند، پماد ها هستند، بسیاری از محصولا مراقبتی پزشکی برای درمان مشکلات خاصی از پوست در قالب پماد ها عرضه می شوند. حتی برخی از محصولاتی هم که برای حالت دادن و یا سالم نگه داشتن مو ها از آنها استفاده می شود در درسته پماد ها قرار می گیرند.

انواع پماد ها

5 – کرم ها

محبوب ترین و پر کاربرد ترین محصولات از میان انواع لوازم آرایشی در قالب و فرم کرم می باشند. انواع کرم پودر ها، پرایمر ها، کرم های ضد آفتاب و کرم های مرطوب کننده که در دسته انواع لوازم آرایشی برای قسمت های مختلف صورت قرار می گیرند نمونه هایی از کرم های محبوب آرایشی می باشند. فارغ از ترکیباتی اضافه که برای افزودن برخی خواص به کرم ها اضافه می شوند، این محصولات از سه بخش تشکیل شده اند : آب، روغن و امولسیفایر که نوعی تثبیت کننده می باشد، این مواد در شرایطی خاص با هم ترکیب می شوند و فرم نهایی کرم هایی که به انواع مختلف لوازم آرایشی، مراقبتی و بهداشتی در بازار موجود می باشند را شکل می دهند.

انواع کرم ها

6 – ژل ها

ژل ها نوع خاصی از انواع لوازم آرایشی مورد استفاده در محصولات مراقبتی و بهداشتی هستند که تمایل به حفظ حالت خود دارد، مگر اینکه به آنها نیرویی اعمال شود، ماده اصلی سازنده ژلاتین و آب است و بیشتر در محصولات حالت دهنده مو، شوینده های مناسب برای پوست خشک و البته خمیر دندان ها کاربرد دارند.

انواع ژل ها

7 – استیک ها

اگر محصول و یا یکی از انواع لوازم آرایشی که تولید می شود حالتی داشته باشد که نباید به آن دست زده شود، آن را استیکی می سازند. انواع محبوب استیک ها در لوازم آرایشی صورت می باشند و از محبوب ترینشان می توان به کانتور ها، رژ لب ها، مداد های مختلف و … اشاره نمود. ویژگی اصلی این نوع از لوازم آرایشی صورت این است که حالت اصلی آنها جامد است اما به محض مالش با سطح پوستی مورد نظر ترکیب شده و پخش می گردند.

کانتور و هایلایتر استیکی دو طرفه گلدن مود

8 – پودر ها

اما رایج ترین شکل از انواع لوازم آرایشی پودر ها می باشند. از این مدل از انواع لوازم آرایشی برای اضافه کردن لایه ای به پوست، حال یا به شکل رنگ و یا به صورت محافظ و … استفاده می شود. از انواع پودر های معروف مورد استفاده، می توان به پودر های بچه که به منظور جذب رطوبت و بوی ناطبوع و پودر های صورت که باز برای جذب رطوبت و یا افزایش ماندگاری استفاده می شوند، اشاره نمود.

انواع پودر ها

9 – قرص ها

قرص ها یکی دیگر از انواع فرم های لوازم ارایشی است که در واقع همان پودر ها می باشند و با ترکیبات دیگری میکس شده و در نهایت پرس شده اند. وقتی می گوییم قرص های آرایشی منظورمان همان قرص هایی نیست که در داروخانه ها فروخته می شوند و انواع محصولات و لوازم آرایشی صورت همانند رژگونه های سنگی نیز فرمی از انواع قرص ها می باشند.

10 – هواپخش ها

و اما آخرین فرم از انواع لوازم آرایشی هواپخش ها می باشند که معمولا مایع هایی هستنتد که به صورت فشرده در قوطی و یا شیشه هایی قرار گرفته اند و به محض آزاد شدن در هوا پخش می گردند. انواع دئودورانت ها، ادکلن ها، اسپری های خوشبو کننده و برخی از محصولات پزشکی که به فرم این محصولات می باشند را می توان نمونه هایی از هواپخش ها دانست.

مزایای استفاده از انواع لوازم آرایشی چیست

مهمترین مزیت هایی که استفاده از لوازم آرایشی دارد و فرم های مختلف آن دارد این است که مشکلات مختلف پوستی شما رفع خواهد شد، تمیز تر خواهید بود. آلودگی بر روی شما باقی نخواهد ماند. چهره و صورتتان می تواند از حالت عادی بی عیب و نقص تر و زیبا تر باشد و بدین ترتیب حس خوبی داشته باشید، اعتماد به نفستان بیشتر باشد و در بسیاری از موارد استفاده از انواع لوازم ارایشی راهی است برای نشان دادن سبک و سیاق افراد به مد ها و ترند های مختلف

اما مضرات و عوارض استفاده از لوازم آرایشی چیست؟

همانند هر چیز دیگری استفاده از این محصولات نیز عوارضی را به دنبال دارد. برخی از عوارض آن کاهش اعتماد به نفس در افراد در صورت عدم استفاده از لوازم آرایشی می باشد. اما مهمترین عارضه و ضرری که استفاده از آنها دارد این است که در صورت استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت و ارزان قیمت با فرمولاسیون های نامشخص و ساخته شده از مواد شیمیایی برای ارزان تر تمام شدن محصول نهایی، پیری زودهنگام، چین و چروک برداشتن صورت و یا جوش زدن و به صورت کلی بدتر شدن وضعیت پوست و مو می باشد.

چگونه از انواع عوارض لوازم آرایشی جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از عوارضی که در بالا به آنها اشاره کردیم بهتر است قبل از هر چیزی محصولات با کیفیتی خریداری کنید، یا اصلا از لوازم آرایشی استفاده نکنید و یا به هیچ عنوان محصولات ارزان قیمت را صرفا فقط برای ارزان بودنشان نخرید. توصیه بعدی این است که از محصولاتی مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید، به هیچ عنوان زیاد آرایش نکنید و برای جلوگیری از اعتیاد به ارایش از میکاپ های غلیظ پرهیز کنید.

و اما لیست اسامی انواع لوازم آرایشی

حال که فرم های مختلف این نوع از محصولات محبوب و معروف را می دانید و درک بیشتری و بهتری از انواع لوازم آرایشی پیدا کرده اید، در ادامه یک لیست از اسامی انواع لوازم آرایشی مورد استفاده برای قسمت های مختلف بدن را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

بخوانیم : ترتیب صحیح استفاده از لوازم آرایشی

لوازم آرایشی صورت

مهمترین قسمت از بدن هنگام میکاپ کردن و قسمتی که بیشترین محصولات آرایشی برای آن ساخته شده اند، صورت است، در واقع این قسمت، بیشترین اهمیت را نیز از نظر مصرف کنندگان دارد، زیرا مشخص ترین قسمت بدن است و افراد برای زیبا تر نشان دادن چهره و صورت خود تلاش های زیادی می کنند. انواع لوازم آرایشی صورت از رنگ ها و پودر ها و کرم هایی که در فرم های نام برده شده قرار داشتند می باشند که برای تغیر صورت و یا پوشاندن عیبی از آن و یا مشخص تر کردن یک ویژگی خاص استفاده می شوند. این محصولات به صورت زیر می باشند.

انواع لوازم آرایشی صورت

کرم ضد آفتاب

در واقع این محصول در لیست اسامی لوازم آرایشی نیست و باید در لیست اسامی محصولات مراقبتی باشد، اما به دلیل اینکه محصولات مراقبتی نیز زیر مجموعه لوازم آرایشی هستند و هر بار قبل از آرایش کردن باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. معرفی کردن آن نیز خالی از لطف نیست. عدم استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از میکاپ و آرایش ممکن است در صورتی که در مقابل نور آفتاب قرار گیرید. اثراتی با مدت زمانی بسیار زیاد برای جبران کردن به دنبال داشته باشد. کرم های ضد آفتاب به عنوان پر استفاده ترین محصول از میان انواع لوازم آرایشی، بیشترین تنوع را نیز به خود اختصاص داده اند، که همین موضوع سبب شده انتخاب محصول مناسب کمی دشوار و سخت باشد.

پنکک یا پنکیک

پنکیک ها یکی از انواع فنداسیون ها پایه های آرایش صورت هستند که در فرم پودری قرار می گیرند. این مدل از لوازم آرایشی بیشتر برای پوست های چرب و مستعد عرق کاربرد دارد و به دلیل خاصیت ضد اب، از عرق کردن صورت جلوگیری کرده و بدین ترتیب مانع از خراب شدن آرایش با عرق و یا چربی پوست می گردد. بافت و پوشش نهایی پنکیک یا پنکک ها مخملی، مات و بسیار طبیعی و زیبا است و استفاده از آنها نیز بسیار ساده و به سیله یک پد آرایشی امکان پذیر است.

کرم پودر

کرم پودر ها نوعی دیگر از انواع فنداسیون ها و بیس و به قولی پایه سایر لوازم آرایشی هستند. در واقع همانطور که در تعریف این محصول در صفحه دسته بندی آن نیز توضیح داده ایم، عبارتی که در زبان اینگلیسی برای کرم پودر به کار گرفته می شود، فنداسیون یا Foundation است که به معنی بیس و پایه و اساس می باشد. بدین مفهوم که کرم پودر بیس و پایه ای برای آریش صورت شما است. در واقع این محصول آرایشی کاربردی، برای پوشاندن عیوب صورت، یکدست کردن رنگ آن، در بسیاری از موارد روشن تر کردن و یا تیره تر کردن رنگ کلی صورت و حتی پوشاندن عیوب و چین و چروک های صورت استفاده می شود.

پرایمر آرایشی

اگر پوست غیر صاف و یا پر از چاله و چوله و جای جوش و زخم دارید، پس حتما به این محصول آرایشی نیاز خواهید داشت، یکی دیگر از انواع لوازم آرایشی که کاربرد آن برای پر کردن خطوط و چاله و چوله ها و یکدست و صاف کردن آنها بر روی صورت می باشد، پرایمر آرایشی است، پرایمر ها بی رنگ هستند و برای تصحیح رنگ پوست شما استفاده نمی شوند. اگر چه در مات کردن پوست شما و مخملی کردن آن کاربرد دارند، اما در نهایت کاربرد آنها ایجاد سطحی صاف و یکدست می باشد.

علاوه بر این از دیگر کاربرد های پرایمر آرایشی استفاده از آن برا پوست های چرب است، به صورتی که باعث می شود منافذ شما در طول مدت زمانی که آرایش بر روی صورتتان قرار دارد، بسته شده باشند و چربی اضافه صورتتان باعث به هم خوردن تعادل آرایش و از بین رفتن و خراب شدن آن نگردد. به عبارتی به صورت کلی می توان گفت که پرایمر آرایشی برای ساده و آسان تر کردن میکاپ برای شما کاربرد دارد.

محصول : پرایمر مات کننده گلدن مود

رژگونه

از جمله محصولاتی که در بین تمامی انواع لوازم آرایشی که تا به اینجا معرفی کرده ایم، محصولی با رنگ بندی مختلف می باشد که برای روح و رنگ بخشیدن به قسمت هایی از چهره و صورت شما کاربرد دارد. در واقع اگر بخواهیم دقیقا تعریفی که از این محصول در صفحه دسته بندی آن قرار داده ایم را برای شما بیان کنیم باید بگوییم که :

رژگونه ها یکی از انواع جذاب ترین لوازم آرایشی به ویژ] برای میکاپ عروس و یا برای مجالس هستند و در همه فروشگاه ها نیز یافت می شوند، چرا که روح را به صورت شما هدیه می بخشند. با استفاده از این محصولات آرایشی بی نظیر شما می توانید استخوان بندی چهره تان را مشخص تر نشان داده و به نوعی به وسیله رژ گونه زاویه صورتتان را مشخص تر و بهتر نشان دهید. به صورت کلی باید بگوییم که رژ گونه رنگ را برافروخته کرده، درخشندگی می افزاید و بعد های ایجاد شده را مشخص تر می کند.

محصول : رژ گونه گلدن مود

کانتور

از حرفه ای ترین انواع لوازم آرایشی باید به کانتور اشاره نمود. نحوه استفاده از کانتور کار حتی هر میکاپ آرتیستی هم نیست. چراکه نیاز به آموزش حرفه ای دارد. از این وسیله آرایشی برای زاویه بخشیدن به قسمت هایی مشخص از صورت و بعد دادن به چهره استفاده می شود. کانتور ها معمولا یک یا دو درجه نسبت به رنگ کرم پودر یا بهتر است بگوییم رنگ چهره شما تیره تر می باشند. کانتور ها انواع مختلفی دارند و در فرم های استیکی، کرم، مایع و حتی پودر نیز در بازار موجود می باشند.

کانسیلر

یکی دیر از وسایل و لوازم آرایشی حرفه ای که علی رغم تشابه اسمی کاربردش با کانتو.ر متفاوت است و اما به نحوی تکمیل کننده آن می باشد، کانسیلر است، در واقع کانسیلر ها همانند کرم پودر ها اما با غلظت کمتر و به قولی رقیق تر می باشند. اگر بخواهیم تعریف دقیق تری از کانسیلر ارائه دهیم، باید بگوییم که به صورت خیلی کلی و همه جانبه کانسیلر همانطور که از معنی اسمش نیز مشخص است، برای کاور و پوشاندن معیاب صورت همانند : سیاهی، لکه های تیره و کک و مک با پوشش قابل توجه و بسیار عالی استفاده می شود. کانسیلر ها را معمولا یک یا دو درجه روشن تر نسبت به کرم پودر و یا همان رنگ واقعی پوست انتخاب می کنند.

بخوانیم : تفاوت کانتور و کانسیلر

فیکساتور آرایشی

و اما آخرین مورد از انواع لوازم آرایشی صورت، فیکساتور ها می باشند که به نوعی فوت کوزه گری میکاپ هستند. این محصولات زیاد کاربرد ندارند. البته بهتر است بگوییم زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند، این درحالی است که عملکردشان بر روی نتیجه نهایی آرایش و ماندگار کردن آن بسیار عالی و بی نظیر است، در واقع استفاده از فیکساتور آرایشی باعث می شود که میکاپ شما همانطور که از اسم محصو مشخص است، فیکس و ثابت شده و برای مدت زمان بیشتری ثابت و ماندگاری باقی بماند.

لوازم آرایشی لب

بیشترین تنوع اسمی و بیشترین محصولات آرایشی به لوازم آرایش صورت تعلق دارند اما مهمترین قسمت از میکاپ و آرایش و اجتناب ناپذیر ترین و غیر حذف شدنی ترین قسمت آن، آرایش لب است، محصولات آرایش لب نیز تنوع بسیار زیادی دارند و برخی از آنها را در ادامه و لیست کاملشان را در مقاله انواع لوازم آرایشی لب معرفی کرده ایم، جدای از این موضوع موضوعی که بسیار مهم است است که هیچ خانمی از زدن رژ لب و یا سایر محصولات مربوط به لب خودداری نکرده و آن را حذف نخواهد کرد. چراکه در واقع روح آرایش، همان میکاپ کردن لب ها می باشد. اسامی انواع محبوب ترین و البته مهمترین لوازم آرایشی لب به صورت زیر می باشند :

انواع لوازم آرایشی لب

رژ لب

محصولاتی که شاید برای اولین بار خانم ها برای زیبا تر کردن خود از این محصول استفاده کرده باشند. البته نه به صورت امروزی، بلکه به روش های مختلفی که به هر حال باعث تغییر رنگ لبهایشان شده است.رژ لب ها انواع مختلفی دارند و پر استفاده ترین محصول آرایشی هستند، در واقع این یک واقعیت و یک فکن جالب است که در کیف هر خانمی حتی اگر هیچ وسیله آرایشی پیدا نشود، یک آینه و یک رژ لب وجود دارد. آینه را شاید بتوان حذف کرد، اما انگار رژ لب ها را با خود کیف ها به فروش می رسانند!! از شوخی که بگذریم. باید بگوییم که انواع رژ لب ها به نمونه های زیر تقسیم می شوند :

  • رژ لب های مایع : جدید ترین و در حال حاضر محبوب ترین نوع رژ لب ها هستند که ماندگاری آنها و پیگمنت رنگیشان بسیار زیاد است، رنگ های جذابی که در رژ لب های مایع وجود دارد را تقریبا در کمتر نوع رژ لبی می توان یافت.
  • رژ لب های جامد استیکی : قدیمی ترین نوع رژ لب در فرم استیکی که با مالیدن آنها بر روی لب استفاده می شوند. این نوع، خاصیت مرطوب کنندگی بیشتری دارند و در واقع بالم لب ها به عنوان یکی دیگر از انواع لوازم آرایش لب از روی این محصولات ساخته شده اند.
  • رژ لب های جامد مدادی : در واقع همان انواع استیکی هستند اما برای استفاده راحت تر برای بسیاری از افراد، به فرم مدادی در آورده شده اند.
  • رژ لب های پالتی : پال های رژ لب در واقع بیشتر برای استفاده حرفه ای ها کاربرد دارند و یکی از انواع لوازم آرایشی برای گریم و میکاپ عروس در آرایشگاه های زنانه نی باشند. از جمله مزیت های استفاده از این پالت ها که در فرم های جامد و مایع هستند، تریک آسانتر دو یا چندین رنگ با هم و خلق رنگی جدید می باشد.

خط لب

شاید امروزه استفاده و کاربرد خط لب ها کمتر شده باشد، اما همچنین بعد از رژ لب ها از جمله پر استفاده ترین انواع لوازم آرایشی لب می باشند، خط لب ها کمی نسبت به رژ لب سفت تر هستند، در قالب مدادی می باشند اما نوکشان نیز باریک تر می باشد و برای کشیدن خطوطی پر رنگ تر از رنگ لب ها به دور لب و مشخص کردن حاشیه آن استفاده می شوند.

محصول : خط لب گلدن مود

بالم لب

و اما یکی دیگر از انواع محصولات مراقبتی بسیار بسیار پر استفاده برای لب ها که با انواع خاصیت ساخته می شود. در واقع بیشتر محصولات مراقبتی لب را در قالب بالم لب می سازند. بالم لب ها هم در انواع طبی برای درمان مشکلاتی خاص از لب همانند ترک و یا سوختگی به دلیل آفتاب و البته برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و انواع زیبایی که صرفا لب ها را حجم داده، به آن برق می دهند و رنگشان را درخشان تر نشان می دهند، ساخته می شوند. بالم لب در دسته انواع لوازم آرایشی دخترانه و فانتزی نیز قرار می گیرد.

تینت لب

این نوع از لوازم آرایشی ترکیبی از فواید و خواص بالم لب ها و البته زیبایی و پیگمنت رژ لب های مایع می باشند. تینت لب ها هیچ گونه موادی شیمیایی ندارند و البته رنگ هایی بسیار زیبا نیز دارند. علاوه بر این بر خلاف بسیاری از رژ لب های مایع دارای خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی نیز می باشند و جلوه ای طبیعی تر به لب های شما می دهند.

برق لب

این محصول را باید در لیست انواع لوازم آرایشی دخترانه و فانتزی قرار داد. تقریبا چیزی همانند تینت لب ها است اما کاملا بی رنگ می باشد و صرفا برای براق تر کردن رژ لب کاربرد دارد. بسیاری از خانم ها از این وسیله آرایشی استفاده نمی کنند، اما برای برخی مراسمات ی تواند جلوه لب های شما را زیباتر کرده و از مات بودن بیرون آورد.

انواع لوازم آرایشی چشم و ابرو

علی رغم اینکه مهمترین قسمت از آرایش شاید آرایش صورت باشد و بیشترین تغییر را در بسیاری از افراد صاف و یکدست کردن صورت به وجود خواهد آورد. اما چیزی که انکر نا پذیر است، این است که برای جذاب تر شدن هر فردی باید به آرایش چشم، توجه بیشتری شود برای همین منظور است که انواع لوازم آرایشی چشم و ابرو تنوع مناسبی دارند و می توانند چشم ها و ابرو های شما را بهتر و زیبا تر نشان دهند.

لازم به ذکر است که میکاپ چشم و ابرو از زمان های بسیار بسیار دور وجود داشته و برای اثبات این ادعا می توانید به تاریخچه مصریان، زنان آنها و استفاده بیش از حدشان از سرمه برای میکاپ چشم ها و اطراف چشم هایشان نگاهی بیاندازید.

انواع لوازم آؤایشی چشم و ابرو

ریمل چشم

اگر بخواهیم این محصول را تعریف کنیم و به شما بگوییم که چیست، باید بگوییم که یک وسیله آرایشی بسیار کاربردی به عملکرد های مختلف می باشد که نیاز مصرف کننده در بلند کردن، یا حجم دادن و پرپشت کردن و یا فر کردن مژه ها را برطرف می سازد. همانطور که گفته شد، تاریخچه آرایش چشم به مصریان باز می گردد و اولین بار این اقوام از ریمل نیز به عنوان اولین محصول از انواع لوازم آرایش چشم استفاده کرده اند.

فرچه ریمل ها که کار اصلی را انجام می دهند در انواع مختلف و با اشکال گوناگونی ساخته می شوند که هدف از همه این اشکال یکی از سه کار فر کردن، حجم دادن و یا بلند تر کردن مژه ها می باشد که در این بین ریمل های حجم دهنده از همه معروف تر و محبوب تر می باشند.

سایه چشم

تعریف این محصول در دیکشنری و البته ویکی پدیا به این صورت آمده که محصولی با رنگ بندی بسیار زیادی است که برای تغیر رنگ قسمت پلک و زیر چشم استفاده می شود و باید بگوییم که سایه چشم نیز همانند ریمل چشم بسیار قدیمی است، قدرمت زیادی دارد و در طول ادوار مختلف استفاده شده است، سایه چشم می تواند در فرم انواع لوازم آرایشی کرمی، پودری و حتی قرصی نیز قرار گیرد و بسته به نوع ساخت آن دارد، اما هدف از همه آنها تنها یک چیز است، سایه دادن به پلک و یا زیر چشم ها برای بهتر و بزرگتر نشان دادن چشم.

مداد چشم

یکی دیگر از اواع کاربردی ترین لوازم آرایشی که از آن برای کشیدن خطوط در قسمت های مختلفی از چشم استفاده می شود. مداد چشم ها انواع مختلفی دارند و با رنگ های مشکی، قهوه ای و حتی سفید ساخته می شوند. یکی از انواع مداد چشم ها خط چشم است که به دلیل استفاده بیش از حد از آن و البته راحت تر کردن استفاده برای بسیاری از افراد نمونه ماژیکی آن نیز تولید شده و به آن خط چشم ماژیکی گفته می شود. اما در دسته بندی انواع لوازم آرایشی همچنان می توان آن را یک مداد چشم به حساب آورد.

خط چشم ماژیکی

برای کشیدن انواع خط چشم از آن استفاده می شود و راحت ترین نوع در بین تمامی مدل های مایع و مدادی می باشد. استفاده از خط چشم های ماژیکی برای افراد مبتدی بسیرا راحت است و می توانند انواع خط چشم مورد علاقه شان در صورتی که زیاد پیچیده نباشد را با آن بکشند. خط چشم ماژیکی یکی از پر استفاده ترین و محبوب ترین انواع محصولات و لوازم آرایشی چشم در بین خانم ها است.

مداد ابرو

شاید مدد ابرو ها به اندازه محصولات نمبرده شده دیگر محبوب نبوده باشند. اما در طول سالیان اخیر، رنگ کردن ابرو ها مجددا بسیار ترند شده و افراد مختلف از محصولات گوناگونی برای اینکار استفاده می کنند، که کلاسیک ترین آن ها با بهترین نتیجه مدد ابرو می باشد.

محصول : مداد ابرو گلدن مود

ژل ابرو

ژل ها ابرو نیز به دنبال محبوبیت مداد ابرو ها ساخته و تولید شده اند. این محصولات که در دسته انواع لوازم آرایشی ترند و فانتزی نیز قرار می گیرند، در دو مدل رنگی و بی رنگ در بازار موجود می باشند. نمونه های رنگی علاوه بر لیفت ابرو ها باعث تغیر رنگ آن نیز می شوند و شما را از استفاده از مداد ابرو بی نیاز می سازند و بدون رنگ ها را معمولا برای مژه ها و به جای ریمل نیز استفاده می کنند و کارشان عدم تغیر رنگ و فقط بند تر کردن و لیفت مژه ها و ابرو ها می باشد.

محصول : ژل لیفت مژه و ابرو گلدن مود

لنز چشم رنگی

یکی از انواع لوازم آرایشی که این روز ها جدیدا دوباره بسیار ترند شده و به همین دلیل تنوع بسیاری از مدل های مختلف آن نیز در بازار موجود است، لنز چشم های رنگی به کلی قرنیه چشم شما را تغییر می دهند و به دلیل طرح ها و رنگ های بسیار زیبایی که دارند، می توانند رنگ چشم شما را به عنوان مثال به یک رنگ چشم طوسی، سبز و یا آبی تغییر دهند و این به دلخواه شما و با توجه به محصولی است که انتخاب می کنید، خرید لنز چشم رنگی نیز در انواع طرح و مدل و رنگ با بالاترین کیفیت ممکن از برند لوازم آرایشی اصل، گلدن مود امکان پذیر است.

انواع لوازم آرایشی ناخن

و اما از قسمت صورت به عنوان اصلی ترین قسمت برای آرایش و میکاپ و مهمترین قسمت از لحاظ انواع لوازم آرایشی خارج شویم، می رسیم به یکی دیگر از قسمت های بدن که شاید در سالیان اخیر بسیاری از خانم ها بیشترین هزینه را برای آرایش و میکاپ این قسمت پرداخت کرده باشند. یعنی ناخن. لوازم آرایش ناخ زیاد نیستند، اما از اهمیت بالایی برخوردارند. با ما باشید با بررسی انواع آنها

انواع لوازم آرایشی ناخن

لاک ناخن

مهمترین وسیله آرایشی ناخن لاک است. در واقع لاک همانند رژ لب است و هر خانمی چندین رنگ مختلف از آن را دارد. بسیاری از خانم ها بیشتر از 50 رنگ لاک ناخن را بر روی میز آرایشی خود دارند و شاید رنگ هایی را نیز داشته باشند که تا به حال از آن استفاده نکرده اند و شاید استفاده هم نخوهند کرد. دلیل این موضوع، محبوبیت بیش از اندازه لاک ناخن در بین خانم ها است. از این وسیله برای تغیر رنگ ناخن ها و بهتر کردن استایل و زیبا تر نشان دادن افراد استفاده می شود، که تنوع رنگی آن در برخی برند ها به بیش از 100 رنگ در انواع مات، کروم، مخملی، اکلیلی و براق می رسد.

انواع ابزار آلات آرایشی

اما غیر ممکن است که بتوانید از انواع لوازم آرایشی که تا به اینجای مطلب معرفی کرده ایم، بدون داشتن ابزار های مورد نیاز استفاده کنید، ابزار ها به شما امکان اعمال راحت تر انها را می دهند و انواع مختلفی نیز دارند که یکی از معروف ترین و پر کاربرد ترین آنها، به ویژه برای آرایش چشم و ابرو، براش های آرایشی می باشند

براش آرایشی

این نوع از انواع لوازم آرایشی نیز به خود خود انواع مختلفی دارند و اگر بخواهیم تعریف کوتاه و مختصری از آنها داشته باشیم، باید بگوییم که نوعی وسیله ساخته شده از یک دسته و یک اپلیکاتور معمولا مویی می باشند که تراکم بالایی از موهای هم اندازه دارد و به عنوان مثال به وسیله آن می توانید کرم پودر و یا پنکک را به راحتی بر روی صورت خود اعمال کنید و یا رژ گونه را بهتر و طبیعی تر پخش کنید، همچنین استفاده از ساهی چشم و مواردی از این قبیل نیز تنها با خرید براش آرایشی و کمک گرفتن از آن امکان پذیر خواهد بود.

سخن آخر

موارد بالا لیستی نسبتا کامل از انواع لوازم آرایشی که باید در فروشگاه ها وجود داشته باشند در چمدان عروس موجود باشند و افراد مختلف اگر قصد داشتن میکاپ حرفه ای و زیبایی را بکنند باید آنها را داشته باشند می باشند. تعداد این اسامی شاید به سختی به 20 عدد برسد و شاید اگر تمامی انواع لوازم آرایشی، مراقبتی، بهداشتی و … را نیز بررسی کنیم باز به سختی به 50 مدل محصول برسیم. اما بیش از 100 ها برند مختلف، مشغول به عرضه و روش آنها می باشند که تعداد محدودی از آنها کیفیت لازم برای خرید را دارند. ما فروشگاه اینترنتی سیتا بیوتی به عنوان نمایندگی برند گلدن مود یکی از با کیفیت ترین انواع لوازم آرایشی را با بهترین قیمت برای شما عزیزان موجود کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *