دسته بندی نشده

ترتیب دقیق و صحیح استفاده از لوازم آرایشی

ترتیب صحیح استفاده از لوازم آرایشی

پشت هر لوازم آرایشی که استفاده می کنید نحوه استفاده از آن درج شده است، اما شاید پشت هیچ کدام از آنها ترتیب صحیح استفاده و اینکه فلان محصول آرایشی که در دست دارید در کدام مرحله باید استفاده شده است درج نشده باشد. البته نظرات متفاوتی در رابطه با ترتیب صحیح آرایش کردن و استفاده از لوازم آرایشی وجود دارد و افراد مختلف، باور های متفاوتی دارند. اما باید بدانید که این موضوع سلیقه ای نیست و اگر می خواهید روش صحیحی برای آرایش کردن داشته باشید و از ترتیب صحیحی برای استفاده از لوازم آرایشی مختلف استفاده کنید، جای درستی آمده اید.

ترتیب صحیح و دقیق استفاده از لوازم آرایشی

در واقع این مقاله برای رفع سردرگمی و با پرسش و پاسخ از خانم های بسیار زیادی که دستی در میکاپ داشته و همچنین دو تن از آرایشگران عزیزی که راهنمای ما بودند گرد آوری شده و سعی کرده ایم بهترین ترتیب را برای دریافت بهترین نتیجه از آرایش برای شما عزیزان بنویسیم. با ما باشید.

مرحله اول : محصولات مراقبتی پوست

طبق معمول …  مثل همه سایت های دیگر … حرف های تکراری … واقعا چندین بار و در چندین وبسایت و مقاله در رابطه با اهمیت استفاده از محصولات مراقبتی پوست به صورت کلی و البته قبل از انجام آرایش و استفاده از لوازم آرایشی خوانده اید؟ درست است که توصیه تکراری است، اما حقیقتا ضروری است و مهم می باشد.

در حالی که برای پوست های مختلف روتین های پوستی گوناگونی وجود دارد و استفاده از محصولات مراقبتی مختلفی توصیه می شود، اما استفاده از آنها و به صورت کلی داشتن روتین پوستی قبل از آرایش کردن به بهتر چسبیدن مواد آرایشی به صورت شما، جلوگیری از پوسته پوسته شدن و حتی درخشان تر و روشن تر کردن ظاهر و صورت شما کمک می کند.

اما بیشتر خانم ها بر این باورند و بسیاری از متخصصان زیبایی و میکاپ آرتیست های حرفه ای نیز این را توصیه می کنند که حتما دور چشم هایتان را با یک سرم دور چشم آبرسانی کرده و سپس با کرم دور چشم مرطوب نمایید. بعد از آن اگر پوست چربی دارید که فقط از یک پرایمر با کیفیت آبرسان و اگر پوست خشکی نیز دارید از کرم مرطوب کننده برای کل صورتتان استفاده کنید. بسیاری استفاده از یک کرم مرطوب کننده SPF دار و یا اضافه کردن مقدار بسیار کمی کرم ضد آفتاب ( ترجیحا کرم ضد آفتاب بدون رنگ و در صورت استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی از رنگی استفاده کنید که قابلیت جذب بالایی داشته و با همه پوست ها هماهنک است ) بعد از مرطوب کردن صورت را توصیه می کنند.

استفاده از محصولات مراقبتی مناسب قبل از شروع ترتیب استفاده از لوازم آرایشی

نکته : توصیه می شود که مقدار مناسبی مرطوب کننده استفاده کنید، استفاده زیاد از مرطوب کننده فقط صورت شما را از خشکی بیرن نمی آورد، بلکه باعث می شود احتمال خراب شدن آرایشتان به دلیل چرب بودن صورتتان بیشتر شود. بنابراین برای دریافت بهترین نتیجه، فقط در صورتی که پوستتان خشک است، مقدار کمی مرطوب کننده را به صورتتان بمالید.

نکته : نکته مهم دیگری که بسیاری به آن توجه نمی کنند این است که علاوه بر ترتیب استفاده از لوازم آرایشی و میکاپ کردن صورت ترتیب صحیح روتین پوستی قبل از انجام میکاپ نیز مهم است که در مقاله ای به صورت جداگانه، کامل توضیح داده ایم.

مرحله دوم ترتیب استفاده از لوازم آرایشی : پرایمر

البته بسیاری از میکاپ آرتیست ها استفاده از پرایمر را اختیاری می دانند اما بسیار نیز استفاده از آن به ویژه برای پوست های چرب را توصیه می کنند. اگر شما هم پوستتان چرب است، از کرم های مرطوب کننده استفاده نکنید و بعد از زدن مقداری کرم ضد آفتاب پرایمر بزنید. اگر هم پوست خشکی دارید، هم می توانید از آن استفاده نکنید و هم می توانید بعد از اتمام مرحله اول ترتیب استفاده از لوازم آرایشی یعنی روتین مراقبتی پوست، مقدار کمی هم پرایمر بر روی صورتتان بزنید.

نکته : دلیل اینکه می گوییم استفاده از پرایمر برای پوست های چرب ضروری تر است این است که پرایمر در واقع نوعی زیر ساز آرایشی است که ماندگاری آرایش را بیشتر می کند. پوست های چرب به دلیل اینکه بیشتر مستعد از بین بردن آرایش و خراب کردن سریع تر آن هستند، بیشتر نیازمند استفاده از پرایمر می باشند.

به عنوان یک پرایمر عالی و درجه یک که هم مات کننده آرایش است و هم با پوشاندن و بستن منافذ باز پوست باعث افزایش ماندگاری آرایش شما می شود و بهترین انتخاب برای میکاپ عروس نیز می باشد، ما پرایمر آرایشی مات کننده گلدن مود را به شما معرفی می کنیم.

مرحله سوم : نوبت چشم ها و ابرو است

سخت ترین محله از ترتیب استفاده از لوازم آرایشی و آرایش کردن، آرایش چشم و ابرو ها است، البته برای بسیاری از خانم هایی که میکاپ را هنر می دانند، دوست داشتنی ترین مرحله نیز می باشد. البته اختلاف نظر های بسیار زیادی بین خانم هایی که از آنها برای ترتیب صحیح استفاده از لوازم آرایشی مختلق و آرایش کردن نظر سنجی شده بود بر سر انجام آرایش چشم و ابرو قبل از آرایش صورت و یا بعد از آن وجود داشت.

بنابراین انجام این مرحله قبل از آرایش صورت و یا بعد از آن به اختیار شما است و می توانید ابتدا صورتتان را آرایش کرده و سپس چشم هایتان را آرایش کنید، اما این را بدانید که دلیل ما برای در اولویت قرار دادن این مرحله امکان پاک کردن لکه های ناشی از ریمل و یا خط چشم روی صورت قبل از انجام آرایش صورت و عدم داشتن استرس برای کثیف کردن صورت هنگام آرایش چشم می باشد.

آرایش چشم در ترتیب استفاده از لوازم آرایشی

مرحله چهارم ترتیب استفاده از لوازم آرایشی : کرم پودر

بعد از اینکه آرایش چشم هایتان را انجام دادید، حال لکه های ناشی از ریختن ریمل، آکوا، خط چشم و … را از روی صورتتان پاک کرده و یا به وسیله یک کرم پودر با کیفیت بپوشانید. استفاده از کرم پودر های سبک و با پوشاندگی بالا بیشتر توصیه می شود. البته اگر پوست خشکی دارید و یا پوستتان چرب است، ممکن است نوع کرم پودر برای شما متفاوت باشد، همچنین رنگ مناسبی نیز انتخاب کنید، زیرا کرم پودر بیشترین نقش را در نتیجه نهایی میکاپ و آرایش شما ایفا می کند.

در واقع کرم پودر برای یکسان کردن سطح و رنگ پوست استفاده می شود و انجام این مرحله نیز می تواند اختیاری باشد، البته اگر پوست صورتتان بدون مشکل، نقاط و لکه های تیره است. به عبارتی شما می توانید این مرحله را از ترتیب استفاده از لوازم آرایشی حذف کرده و مستقیما به مرحله بعد یعنی استفاده از کانسیلر بروید.

استفاده از کرم پودر در ترتیب استفاده از لوازم آرایشی

نکته : اگر ابتدا آرایش صورتتان را انجام داده و سپس آرایش صورت را انجام می دهید، مقداری حجم کرم پودر استفاده شده در زیر چشم هایتان را افزایش دهید، تا هنگامی که مقداری خط چشم و یا ریمل روی صورتتان ریخت امکان حذف آن را با پرایمر روی صورتتان داشته باشید.

مرحله پنجم ترتیب استفاده از لوازم آرایشی : کانسیلر

کانسیلر تیرگی ها را می پوشاند و به یک دست سازی صورت و چهره شما همراه با کرم پودر کمک می کند. ترتیب استفاده از این لوازم آرایشی یعنی کانسیلر و کرم پودر حتما باید رعایت شود، یعنی کانسیلر را حتما باید بعد از پرایمر استفاده کنید، این قانونی است که همه خانم ها بر آن استوار و بدون اختلاف نظر بودند. در واقع این مرحله مکملی برای مرحله قبل است و کانسیلر نقاطی را که با کرم پود کامل پوشیده نشده بودند را می پوشاند.

بخوانیم : آموزش نحوه استفاده از کانتور

مرحله ششم : هایلایتر و کانتور

حال که صورتتان را یک دست کرده و لکه های آن و همچنین جوش ها و نقاط تیره  روشن را از بین برده و رنگی یکدست به وجود آوردید، وقت آن است که کمی به گونه هایتان رنگ اضافه کنید و یا قسمت های مختلف صورت را کانتور کنید.

آموزش نحوه استفاده از کانتور

مرحله آخر ترتیب استفاده از لوازم آرایشی : آرایش لب ها

این مرحله به چهره شما روح می بخشد، شاید تا انجام این مرحله نیز از آرایش صورتتان خسته شوید. اما آرایش لب ها که برای همه خانم ها دلنشین ترین مرحله است، صورتتان را کامل خواهد کرد. شما می توانید هنگامی که روتین پوستی انجام می دهید، از اسکراب و یا ماسک لب نیز استفاده کنید، تا پوست روی لبتان نیز لایه برداری شده و روشن و درخشان تر گردد. سپس از رژ لب مایع و یا رژ لب جامد استفاده کرده و به دنبال آن به دلخواه خودتان از برق لب نیز استفاده کنید و یا آن را فراموش کنید. نکته مهم این است که در تمامی ترتیب های استفاده از لوازم آرایشی، آرایش لب ها آخرین مرحله است.

آرایش لب در ترتیب استفاده از لوازم آرایشی

نکته : علاوه بر اینکه رنگ رژ لب در نتیجه نهایی میکاپ شما بسیار اهمیت دارد، اما مواظب کیفیت محصولاتی که استفاده می کنید نیز باشید، استفاده از رژ لب های حاوی مواد شیمیایی مضر به علت ارتباطی که با سیستم گوارشی شما از طریق دهانتان وجود دارد، علاوه بر سلامت پوست و ظاهر برای سلامت بدنتان نیز مضر خواهد بود.

مرحله مخفی 🙂 استفاده از اسپری فیکس و یا پودر فیکس

بله درست است این مرحله مخفی بود 🙂 شما بعد از انجام آرایشتان می توانید از یک پودر فیکس و یا اسپری فیکس برای تثبیت ارایشتان و جلوگیری از خراب شدن آن در زمان کمی استفاده کنید.

سخن آخر

رعایت ترتیب صحیح استفاده از لوازم آرایشی و نکاتی که در پاراگراف های بالا به شما عرض کردیم و همچنین رعایت ترتیب روتین پوستی قبل از انجام آرایش باعث می شود همانند یک میکاپ آرتیست کاربلد، آرایش صورت خود را به زیبایی و درستی انجام داده و در مهمانی ها، مراسم و مجالس بهتر بدرخشید.

در نظر داشته باشید که در کنار اینکه ترتیب استفاده از لوازم آرایشی مهم است، کیفیت آنها نیز هم برای سلامت پوستی شما و هم برای دریافت نتیجه ای بهتر از میکاپ صورتتان مهم است. برای این منظور به عنوان برندی که محصولاتی فاقد مواد شیمیایی و البته بدون تست حیوانی و بدون عوارض برای پوست شما تولید کند، ما به شما محصولات برند گلدن مود را پیشنهاد می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *