دسته بندی نشده

آموزش طرز و نحوه کانتورینگ و استفاده از کانتور صورت

آموزش نحوه استفاده از کانتور

کانتورینگ و استفاده از کانتور های مختلف یکی از تکنیک های بسیار پرطرفدار آرایشی در بین میکاپ آرتیست ها بوده و هست و دلیل خوبی هم برای محبوبیت بالای آن وجود دارد. این تکنیک زوایای صورت شما را برجسته تر می کند، به عنوان مثال باعث می شود که استخوان گونه تان مشخص تر باشد، فک هایتان زیبا تر و زاویه دار تر به نظر برسند و به صورت کلی، صورتتان بعد و عمق به خود بگیرد. شاید به نظرتان کانتورینگ سخت باشد، اما این تکنیک زیبایی آنقدر هم که به نظر می رسد، پیچیده نیست. در ادامه با ما باشید تا به شما نحوه و کانتورینگ و طرز استفاده از کانتور صورت را آموزش دهیم.

کانتورینگ چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی از کانتورینگ ارائه دهیم، باید بگوییم که تکنیکی است که از آن برای مجسمه سازی صورت استفاده می شود، مجسمه سازی صورت شامل زاویه سازی فک، گونه و مواردی است که به صورت شما بعد و عمق می دهد. این تکنیک با استفاده از لوازم آرایشی مخصوصی انجام می شود که هم به وسیله آنها می توانید قسمت هایی از صورتتان را باریک تر، هم گنده تر و هم برجسته تر نشان دهید.

در واقع اگر بخواهیم به صورت واضح تر توضیح دهیم، کانتورینگ، برعکس هایلایت کردن است، هایلایت کردن قسمت هایی از صورت را با روشن کردن آن مشخص می کند، در حالی که کانتورینگ باعث می شود که بر روی آنها از کانتور استفاده می کنید، تیره تر شوند. ترکیب استفاده از کانتور و هایلایتر وضوح صورت شما را اضافه می کند.

اگر بخواهیم قبل از پرداخت به آموزش نحوه و طرز استفاده از کانتور صورت مثالی برای کانتورینگ ارائه دهیم، باید بگوییم که یکی از رایج ترین نقاط صورت برای کانتورینگ، گودی گونه های شما است، به صورتی که با تغییر رنگ این قسمت و اضافه کردن سایه، شما می توانید استخوان گونه را برجسته تر، بلند تر و مشخص تر نشان دهید.

انواع کانتور

اما قبل از اینکه طرز و نحوه کانتورینگ و استفاده از کانتور را یاد بگیرید. بهتر است برایتان توضیح دهیم که انواع این محصول به چه صورتی می باشند و از چه نمونه هایی می توانید برای برجسته تر کردن قسمت های مختلف صورتتان استفاده کنید.

کانتور خشک یا پودری

بهترین محصول برای یادگیری نحوه استفاده از کانتور، نمونه های پودری و یا خشک آن است، طرز استفاده از آن ها بسیار ساده است و یادگیری به وسیله آنها نیز ساده است. نمونه ای با کیفیت از این نوع پالت کانتور خشک گلدن مود است که چهار رنگ پر کاربرد دارد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و ترکیبات آن کاملا معدنی و فاقد هر گونه ماده شیمیایی می باشند. برای یادگیری طرز استفاده از پودر کانتور بهتر است آن را به وسیله یک برس کانتور استفاده نمایید.

نکته مهم دیگر در رابطه با کانتور های خشک و یا پودری این است که به ترند های آرایشی امروزی بیشتر نزدیک هستند، زیرا فینیش نهایی آنها مات است و پوستتان را برقی نخواهد کرد. همچنین انتخابی مناسب برای پوست های چرب نیز می باشندف چراکه فاقد روغن هستند و پودری بودنشان باعث می شود که فیکس تر روی صورت باقی بمانند.

کانتور چرب و یا کرمی

این نوع رایج ترین نوع کانتور ها می باشند که در دو نوع پالت و استیکی وجود دارند. استفاده از انواع چرب و کرم گونه آنها کمی سخت تر است و نیازمند تجربه بیشتری است زیرا ترکیب کردنشان همانند نمونه های پودری آسان نیست. اما رنگ دانه های قوی تری دارند و برجستگی حاصل از آنها و عمق به وجود آمده بیشتر است.

البته اگر بخواهید طرز استفاده از کانتور کرم و یا چرب را یاد بگیرید باید بگوییم که به جای براش باید از پد آرایشی تخم مرغی و یا قارچی و نمونه های مشابه استفاده کنید. که در صورت یادگیری نحوه استفاده، ترکیب کردن رنگ ها نیز آسان تر می شود. لازم به ذکر است که برای استفاده از این نوع می توانید از براش زاویه دار نیز استفاده کنید که کار با آن نسبت به اسفنج نسبتا سخت تر اما حرفه ای تر است.

توصیه متخصصین حوزه و میکاپ آرتیست های حرفه ای این است که اگر می خواهید زاویه سازی بهتر و عمق و بعد زیبا تر و حرفه ای تری داشته باشید باید طرز استفاده از کانتور چرب را یاد بگیرید. که فقط با تلاش و تمرین و رعایت اصولی که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد میسر خواهد بود.

به عنوان چندین مدل چرب از این محصول که می توانید از آنها استفاده کنید و صورتتان را به بهترین نحو با آنها زاویه سازی کنید باید به پالت کانتور چرب گلدن مود و البته کانتور و هایلایتر استیکی دو طرفه گلدن مود اشاره کنیم. که هر دو ساخته این برند فرانسوی می باشند و فاقد هرگونه مواد شیمیایی می باشند. این دو محصول با بهترین ترکیبات معدنی ساخته شده اند و برای انواع پوست و حتی پوست های چرب نیز مناسب اند، زیرا فاقد چربی هستند.

کانتور مایع

کانتور های مایع همان کرم پودر هایی هستند که یک یا دو درجه نسبت به کرم پودری عادی که برای بیس آرایش صورتتان استفاده می کنید، تیره تر هستند. به عبارتی شما می توانید از کرم پودر نیز برای کانتورینگ و به عنوان کانتور استفاده نمایید. زاویه سازی با استفاده از کانتور مایع بسیار سخت تر از دو نوع دیگر است. و به عنوان یک راهنمای نیز باید بگوییم که بیشتر میکاپ آرتیست ها از نمونه های جامد کرمی و یا چرب و در برخی موارد که فرد مورد نظر آرایش ساده اما صورتی زاویه دار می خواهد از نمونه های پودری و یا خشک استفاده می کنند.

و اما نحوه و طرز استفاده از کانتور صورت در 5 مرحله ساده

حالا که تصمیم گرفته اید که طرز استفاده از این محصول را یاد بگیرید و انواع کانتور ها را می شناسید و محصول منتخب خود را نیز خریده اید، در ادامه در 5 مرحله ساده، نحوه استفاده از آن را به صورت کامل برایتان توضیح داده ایم.

مرحله اول : ابتدا پرایمر و کرم پودر را به صورتتان بزنید

اگر ترتیب استفاده از لوازم آرایشی را بلد باشید، می دانید که ابتدا باید یک پرایمر عالی که من پرایمر مات کننده گلدن مود و سپس یک کرم پودر با کیفیت از هر کدام از مدل های گلدن مود موجود در فروشگاه بسته به نوع پوستتان استفاده کنید و بیس و پایه میکاپ بر روی صورتتان را درست کنید. در نهایت و بعد از اینکه کرم پودر را نیز کامل به صورتتان زدید، می توانید از یک پودر فیکس نیز برای بهتر فیکس کردن و خشک کردن آرایشتان قبل از استفاده از کانتور استفاده کنید. که البته انتخاب و استفاده از آن کاملا اختیاری است.

مرحله دوم : پیشانی خود را کانتور کنید

یکی از میکاپ آرتیست های حرفه ای که در نوشتن این مقاله همراه و راهنمای ما بود، توصیه می کند که ابتدا از پیشانی خود کانتور کردن را شروع کنید زیرا اگر اشتباهی هم در کانتورینگ و ترکیب رنگ ها داشته باشید، فهمیدن آن از پیشانی راحت است، زیرا همانند نقشه ای برای یادگیری بهتر طرز و نحوه استفاده از کانتور صورت می باشد.

برای شروع ابتدا خطوط کوچکی را در امتداد موهایتان به سمت چشم هایتان کشیده و قسمت بیرونی نیمکره بالای پیشنایتان را کانتور زده و قسمت داخلی را نیز به حال خود رها کرده و یا هایلایت کنید. به هر حال نکته ای که در رابطه با طرز استفاده از کانتور وجود دارد این است که این خطوط را باید روی پیشانیتان پخش کرده و با هم هایلایت و یا رنگ طبیعی صورتتان ترکیب کنید. تا یکنواخت و طبیعی به نظر برسد.

به عنوان یک نکته مهم در سادگیری طرز استفاده از کانتور، همیشه با مقدار کمی شروع کنید و در صورتی که تیرگی به وجود آمده را کم دانستید مقدار مورد نظر را اضافه کنید. شروع با مقادیر زیاد کانتور احتمال خراب کردن نتیجه را بسیار بیشتر می کند.

مرحله سوم : فک و استخوان گونه خود را کانتور کنید

حال که پیشانی خود را به درستی کانتور کرده و همانند تصویر شدید و خطوط را به درستی و نرمی ترکیب کردید، وقت آن رسیده که به شما نحوه و طرز استفاده از کانتور برای کشیدن خطوط گونه صورت را آموزش دهیم.

اگر نمی دانید که خطوط گونه هایتان دقیقا کجاست می توانید گونه هایتان را بمکید تا استخوان آن مشخص شده و سپس با کانتور روی آن خطوط مورد نظر را بکشید. حال خطوط کشیده شده رنگ تیره کانتور را با رنگ فعلی پوستتان ترکیب کنید تا استخوان های گونه تان به برجستگی لازم برسند. این کار باعث می شود که گونه هایتان تراشیده و تزریق شده به نظر برسند.

مرحله چهارم : بینی خود را نیز کانتور کنید

کانتورینگ بینی باعث می شود که بینیتان کوچک تر به نظر برسد. برای این کار و برای حرفه ای شدن در طرز استفاده از کانتور روی بینی، باید خطوطی را به وسیله رنگ مورد نظرتان در اطراف بینی هایتان کشیده و روی بینیتان را هایلایت زده و یا به رنگ خود رها کنید. حال این رنگ ها را به وسیله یک پد آرایشی اسفنجی بلند کرده و با آرایشتان ترکیب کنید. با انجام این کار بینیتان فرمی بسیار زیبا، باریک و کوچک تر به خود خواهد گرفت.

مرحله پنجم : حال که کانتورینگ را تمام کرده اید از هایلایتر استفاده کنید

درست است که در طی تمامی مراحل اموزش استفاده از کانتور به استفاده از هایلایتر نیز اشاره کرده ایم، اما استفاده از آن را بهتر است به پایان کار موکول کنید.

طرز استفاده از کانتور دو طرفه

این کانتور کانسیلر ها که البته یکی از قسمت های آنها 100% کانتور است و قسمت دیگری هم معمولا یا کانسیلر است و یا هایلایتر، بسیار خوش استفاده تر هستند. چراکه عمل زاویه سازی صورت با آنها بسیار ساده تر است و به دلیل اینکه استیکی هستند اعماشان هم روی پوست و صورت به ویژه برای افراد مبتدی بسیار ساده تر است، بنابراین اگر طرز و نحوه استفاده از کانتور و کانتورینگ صورت با مدل های چرب و یا خشک پودری برای تان سخت است، می توانید از کانتور و هایلایتر دو طرفه استیکی گلدن مود استفاده کنید.

طرز استفاده از کانتور پودری یا خشک

اما اگر کمی در کانتور زدن حرفه ای تر شده اید، اگر پوست چربی دارید، بهتر است که از کانتور خشک، به ویژه کانتور خشک برند گلدن مود که در ابتدا نیز معرفی شد استفاده کنید. استفاده از این کانتور ها کمی سخت تر است، اما اگر نحوه صحیح آن را که با چندین بار تمرین کردن دستتان خواهد آمد، یاد بگیرید، می توانید زاویه سازی بسیار طبیعی و زیبایی با آن ها ایجاد کنید. طرز استفاده از کانتور های پودری یا خشم، با استفاده از یک براش رژ گونه با کیفیت می باشد.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که کانتور و کانتورینگ و یادگیری طرز استفاده از آن و نحوه اجرا کردنش می تواند آرایش صورت شما را متحول سازد. به عنوان مثال می توانید با آن فک تان را زوایه سازی کنید، چاقی صورتتان را پنهان کنید، بزرگی بینیتان را بپوشانید و صورتی همانند صورت های عمل شده داشته باشید. کانتورینگ از مراحل سخت آرایش صورت است و ممکن است کمی هم زمان بر باشد، اما برای یک مهمانی ویژه، عروسی و یا جشن تولید، یادگیری نحوه و طرز استفاده از کانتور و کانتورینگ صورت، ارزش بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *