دسته بندی نشده

7 دلیل استفاده از سرم صورت ویتامین سی برای پوست چرب و جوش دار

استفاده از ویتامین سی برای پوست چرب

مرکبات هم در منو های غذایی به ویژه برای صبحانه و عصرانه و هم در روتین های مراقبت پوستی جایگاه ویژه ای دارند. پوست ما چه چرب و جوش دار و چه خشک و دهیدراته به ویتامین سی احتیاج دارد و البته طور طبیعی نیز حاوی آن می باشد، اما با گذشت زمان و افزایش سن، مقدار ویتامین سی کاهش یافته و بدین ترتیب تولید کلاژن نیز کاهش می یابد که از جمله اصلی ترین عواقب آن افزایش چین و چروک می باشد. در این مقاله می خواهیم به بررسی 7 دلیل که استفاده از سرم ویتامین سی را برای پوست های چرب و به وژه چرب دار نیز مفید کرده است بپردازیم.

روتین پوستی شامل ویتامین سی

در واقع به دلیل همین فواید است که حتی اگر پوست چرب و جوش داری نیز دارید و یا پوستتان دهیدراته است و خشک شده، بهتر است حتما هم مرکبات زیادی مصرف کنید و هم از محصولات مراقبتی ساخته شده از آنها نیز به صورت موضعی استفاده نمایید. اگر از قبل از مطالعه این مقاله، روتین مراقبتی پوستی دارید و شامل ویتامین سی در قالب هیچ محصول مراقبتی پوستی نیست و یا اگر اصلا هیچ روتین پوستی ندارید. پس بهتر است ویتامین سی را در روتین پوستی خود گنجانده و از محصولات مراقبتی حاوی آن استفاده نمایید.

ویتامین سی چیست

بر اساس تعریفی که ویکی پدیا از ویتامین سی ارائه داده است، باید بگوییم که یک ویتامین بسیار مقوی و مفید برای پوست و کل بدن است که هر فردی به آن احتیاج دارد. ویتامین سی به صورت محلول در آب می باشد و اصلی ترین مواد غذایی شامل آن، مرکبات، سبزیجات و بسیاری دیگر از میوه ها از جمله : گوجه فرنگی، توت فرنگی، کیوی و … می باشند که می توان نتیجه گرفت استفاده از آن به صورت خوراکی نیز ممکن است و چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی و در قالب محصولات مراقبتی رایجی که از آن ساخته می شوند می تواند خواص و فواید بسیار زیادی برای انواع پوست مختلط، چرب و خشک داشته باشد.

لازم به ذکر است که اصلی ترین عملکرد ویتامین سی بر روی کاهش چین و چروک و درمان زخم ها و جای جوش و لکه ها و یکنواخت کردن رنگ پوست است که اگر می خواهید خواص ویتامین سی برای پوست و صورت را به طور کامل تر مطالعه نمایید بهتر است مقاله ای را که در این رابطه در قسمت وبلاگ فروشگاه نوشته ایم مطالعه نمایید.

و اما استفاده از ویتامین سی برای پوست چرب

اینکه چه نوع پوستی دارید نباید شما را اذیت کند. هر نوع پوستی، چه پوست خشک و چه پوست چرب هم محاسنی دارد و هم معایبی نیز دارد. مهمترین ویژگی در رابطه با پوست های چرب این است که دیرتر پیر شده و چروک می گردند. زیرا چربی زیادی تولید می کنند. اما متاسفانه به دلیل همیشه چرب بودن و تولید سبوم. معمولا جوش زیادی نیز می زنند. اما با وجود این موارد، پوست چرب هم دیگر برای شما مشکل ساز نخواهد بود، به عبارتی جوش زدن پوست های چرب که از معایب آنها می باشد. کاملا قابل کنترل است. یکی از این راه ها استفاده منظم از محصولات مراقبتی پوستی است. در ادامه 7 دلیل که ثابت می کند استفاده از ویتامین سی برای پوست چرب مفید است را بیان کرده ایم.

1 – از شر براق بودن پوست چربتان خلاص شوید

پوست های چرب به محض اینکه شروع به تولید چربی کردند، براق و درخشیده می شوند. این به دلیل تولید بیش از حد سبوم است، اما داشتن یک روتین مراقبتی پوستی حاوی ویتامین سی به ویژه اگر در نهایت از کرم مرطوب کننده حاوی ویتامین سی استفاده شود باعث می شود که تولید سبوم در پوست کنترل شده و بدین ترتیب پوستتان براق و زننده نشود و همواره صاف و زیبا باقی بماند.

2 – آکنه دیگر نمی تواند به پوست شما حمله کند

وقتی پوست چربی دارید، یعنی منافذ باز روی پوستتان زیاد هستند و یا بهتر است بگوییم که منافذ روی پوستتان باز هستند، بنابراین کاملا طبیعی است که آلودگی و کثیفی ها در منافذ شما جمع شده و راه را برای بروز آکنه بر روی پوست شما باز کنند. استفاده از ویتامین سی برای پوست چرب و جوش دار در تقویت و تشکیل سد پوستی بسیار موثر است و این یعنی پوست شما بهتر می تواند از خود در مقابل عوامل بیرونی محافظت کرده و بدین ترتیب از پر شدن منافذ صورتتان نیز با آودگی ها و کثیفی ها جلوگیری شده و صورتتان کمتر جوش خواهد زد.

استفاده از ویتامین سی برای پوست چرب

3 – به هایپرپیگمانتاسیون پایان می دهد

شما دوستان و همراهان عزیزی که پوست چربی دارید و در حال مطالعه این مقاله هستید باید حتما از پوستتان در برابر اشعه های مضر UV نور آفتاب محافظت کنید. این محافظت را بهتر است با یک کرم ضد آفتاب با کیفیت و البته تقویت بافت پوستتان برای جلوگیری از آسیب دیدن با این اشعه ها انجام دهید. این اشعه های مضر با کاهش آنتی اکسیدان های روی پوست باعث می شوند که رنگدانه های بیشتری در پوستتان تولید شده و لکه های هایپرپیگمانتاسیون تولید شوند. یکی از کار های بسیار مفیدی که می توانید انجام دهید این است که یک روتین مراقبتی پوستی حاوی محصولات ساخته شده از ویتامین سی داشته باشید و بدین ترتیب با استفاده از ویتامین سی به لطف افزایش آنتی اکسیدان ها در پوست چرب و جوش دار شما و توانایی ویتامین سی در جلوگیری از تولید ملانین، لکه های رنگی روی پوستتان را کاهش داده و از به وجود آمدنشان نیز جلوگیری نمایید.

4 – روند پیری پوست را کند می کند

پیری پوست از جمله ترس هایی است که بیشتر خانم ها و حتی آقایان نیز دارند. بسیاری با دیدن چین و چروک روی صورتشان، اعتماد به نفسشان کاهش می یابد. اما جای تعجب دارد که خیلی از افراد با وجود نگرانی از این بابت، هیچ اقدامی نیز برای آن انجام نمی دهند. در حالی که با افزودن چندین محصول ساده به روتین مراقبتی پوستی می توانید این مشکل را مدت زمان زیادی به تعویق بیاندازید. اما چگونه؟

اصلی ترین خاصیت ویتامین سی در انواع پوست به ویژه پوست های چرب، کلاژن سازی است، کلاژن یک پروتئین در پوست است که به خودی خود توسط پوست تولید می شود، اما به مرور زمان و با افزایش سن کاهش یافته و همین در واقع باعث می شود که پوست شما چین و چروک داشته باشد. اما توانایی کلاژن سازی ویتامین سی، این کمبود کلاژن را جبران کرده و بدین ترتیب باعث می شود که پوست شما همواره جوان تر باقی مانده و از پیر شدن مصون بماند.

5 – منافذ مسدود شده روی پوستتان را با ویتامین سی پاک کنید

یکی دیگر از مشکلات بسیار نا خوشایند در رابطه با پوست های چرب این است که در صورتی که مراقبت درست و حسابی از آنها انجام نشود، به سرعت کدر و تیره می شوند. این به دلیل باز بودن منافذ و نفوذ گرد و غبار و آلودگی به آنها و البته ازدیاد سلول های مرده روی این منافذ و کل پوست صورت شما می باشد. استفاده از ویتامین سی دارای خاصیت لایه برداری برای پوست های چرب و جوش دار می باشد. به صورتی که استفاده از ان باعث می شود که منافذ پوستی صورت شما از موارد نام برده شده رهایی یافته و تمیز شوند.

6 – استفاده از ویتامین سی پوست چرب را از آفتاب سوختگی نیز مصون می دارد

قرار گرفتن در معرض آفتاب و اشعه ها و نور آن فقط باعث برنزه شدن نمی شود، بلکه یکی دیگر از شایع ترین اثرات آن قرمزی، التهاب و نتیجتا آفتاب سوختگی است. یکی از دلایل آفتاب سوختگی عدم استفاده از کرم ضد آفتاب است و علت دیگر آن ضعف پوست در مراقبت از خود در برابر آفتاب می باشد، اما نگران نباشید، استفاده از ویتامین سی هم برای قبل از آفتاب سوختگی و جلوگیری از آن و هم برای بعد از آفتاب سوخته شدن پوست چرب و بهبود آن مفید است و می تواند روند درمان شما را تسریع بخشد.

استفاده از ویتامین سی برای پوست چرب

7 – درمان قرمزی و التهاب ناشی از جوش

یکی از بدترین کابوس ها برای افرادی که پوست چرب دارند، جوش زدن است، در واقع علت آن این است که چرب شدن پوست باعث مسدود شدن غذدد چربی می شود و این غدد با ادامه تولید سبوم و چربی جوش های زیر پوستی و چرکین تولید می کنند. این جوش ها در نهایت قرمزی و التهاب به وجود می آورند و درمان آنها با استفاده از ویتامین سی که برای پوست چرب و جوش دار نیز قابل استفاده است، امکان پذیر می باشد.

محصولات مراقبتی حاوی ویتامین سی برای پوست چرب

حال که می دانید استفاده از ویتامین سی برای پوست چرب نیز خواص و فوایدی دارد و می تواند مفید باشد، بهتر است به استفاده از آن شروع کرده و محصولات مراقبتی حاوی آن را در روتین مراقبتی پوستی خود قرار دهید. سه محصول بسیار کاربردی از برند گلدن مود که این خواص و فواید را برای پوست شما به خوبی به ارمغان آورده و استفاده از آنها می تواند بسیار مفید باشد به صورت زیر می باشند :

کرم مرطوب کننده، آبرسان و سفید کننده ویتامین سی گلدن مود

استفاده از کرم های مرطوب کننده در تشکیل سد پوستی که عامل رهایی پوست های چرب از مسدود شدن منافذ باز پوستیشان می باشد بسیار مفید است و به همین دلیل استفاده از این کرم مرطوب کننده می تواند خیلی مفید باشد.

کرم مرطوب کننده، آبرسان و سفید کننده ویتامین سی گلدن مود

سرم آبرسان، روشن کننده و جوان ساز صورت ویتامین سی گلدن مود

سرم صورت از جمله مهمترین محصولات برای داشتن پوستی سالم است، زیرا قدرت جذب فوق العاده ای دارد و  به یک باره، حجم زیادی از مواد مغذی را به پوست تزریق می کند، بنابراین اگر می خواهید هرچه سریع تر از فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست چرب خود بهره مند شوید، استفاده از این محصول خالی از لطف نیست.

بهترین مارک سرم ویتامین سی برای صورت

سرم دور چشم ویتامین سی گلدن مود

هامنطور که گفته شد، سرم ها می توانند بسیار مفید باشند. اما اگر می خواهید پوست دور چشم خود را نیز بهبود بخشید، بهتر است برای آن از یک سرم مخصوص دور چشم استفاده کنید، که این محصول ساخته شده از ویتامین سی گلدن مود، بسیار مناسب می باشد.

بهترین مارک سرم ویتامین سی برای صورت

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که استفاده از محصولی همانند سرم صورت معرفی شده در پاراگراف های قبلی که از ویتامین سی ساخته شده است، برای درمان جوش، کاهش آنها، از بین بردن چین و چروک و جلوگیری از مسدود شدن منافذ و البته پاکسازی آنها در پوست های چرب بسیار مفید است و اگر پوست چربی دارید، بدون ترس از تشدید آن و یا افزایش جوش های صورت از ویتامین سی در قالب محصولات مراقبتی مختلف استفاده کنید و از نتایج بی نظیر آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *