دسته بندی نشده

7 فواید و خواص محصولات ویتامین سی برای پوست و صورت

خواص و فواید بی نظیر محصولات حاوی ویتامین سی برای پوست و صورت

بهتر است از این به بعد به دلیل خواص و فواید بی نظیری که دارد، ویتامین سی را جادوگر سلامتی و البته مشکلات پوست و صورت بنامیم. می گویید چرا؟ بهتر است چندین سوال را از شما بپرسیم! چه مشکلی دارید؟ برای چه چیزی دنبال چاره می گردید؟ تقویت ایمنی؟ سلامت بدن در برابر بیماری ها؟ دنبال راز زیبایی و جوانی هستید؟ ویتامین سی می تواند برای شما جواب و پاسخی بسیار بسیار عالی باشد. بنابراین اگر جدای از این موارد برایتان سوال است که آیا ویتامین سی برای پوست و صورت خوب است یا نا با ما همراه باشید.

ماده ای که در حال حاضر که شما در حال مطالعه این مقاله از سیتا بیوتی هستید جای خود را در صنعت زیبایی و سلامت پوست به خوبی باز کرده و تقریبا همه خانم ها برای یک بار هم شده از یکی از محصولات مختلفی که به نوعی حاوی ویتامین سی می باشند استفاده کرده اند.

محصولات حاوی ویتامین سی

به صورت کلی درصد بسیار زیادی از محصولات مراقبتی، حتی لوازم آرایشی اعم از کرم ضد آفتاب، کرم پودر، کرم مرطوب کننده و … و حتی محصولات مراقبتی همانند شامپو و فوم شستشو و شوینده های مختلف، به نوعی حاوی مقادیری از ویتامین سی می باشند. این به دلیل خواص و فواید بی نظیری است که این ویتامین برای پوست و صورت شما دارد.اما محصولاتی نیز هستند که به صورت کامل ماده اصلی سازنده آنها ویتامین سی است. این محصولات را در ادامه معرفی کرده ایم اما بهتر است ابتدا بدانید که چرا ویتامین سی از این اهمیت برخوردار است؟ اصلا چیست و چه فواید و خواصی برای پوست و صورت شما دارد. در ادامه این مقاله با ما باشید.

بررسی فواید و خواص ویتامین سی برای پوست و صورت

اما آیا می دانید این فواید و خواص بی نظیری که سبب شده اند این ویتامین سی به یکی از مفید ترین ویتامین ها و شناخته شده ترین ها برای سلامتی پوست و صورت شما تبدیل شود چه مواردی هستند؟ با ما باشید تا شما را با همه آنها آشنا کنیم.

ویتامین سی چیست

ویتامین سی که با نام آسکوربیک اسید نیز شناخته می شود، یک ماده مغذی محلول در آب است که استفاده از آن هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی جایز است، در هر صورت ویتامین سی برای بدن و پوست همانند یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و بیماری های مختلف از جمله بیماری های پوستی و سایر بیماری ها را درمان می کند.

این ویتامین در سال 1932 کشف شده و از جمله خواص مهم آن این است که به مبارزه با رادیکال های آزاد پرداخته و از آسیب های ناشی از آنها جلوگیری می کند، افزایش ترمیم بافت ها و سنتز کلاژن را نتیجه می دهد و به صورت کلی پوست شما را جوان تر و درخشان تر از حالت عادی نششان می دهد.

به صورت کلی و طبیعی ویتامین سی در لایه هایی از پوست به نام درم و اپیدرم وجود دارد و از طریق خون منتقل می شود. عواملی همانند افزایش سن، آلودگی و یا قرار گرفتن در معرضاشعه ماوراء بنفش و این ویتامین را در اپیدرم کاهش می دهد و بدین ترتیب پوست دسترسی کمتری به آن دارد، به همین دلیل مصرف ویتامین سی می تواند این کمبود را جبران کرده و حتی مقادیر بیشتری نیز در اختیار پوست قرار دهد.

شما می توانید به صورت خوراکی نیز ویتامین سی مصرف کرده و به سلامت پوستتان کمک کنید. اما مطمئنا استفاده موضعی از محصولات مراقبتی مختلفی که از ویتامین سی ساخته می شوند بر روی یک ناحیه می تواند اثر گذاری بیشتری داشته باشد.

خواص و فواید استفاده از ویتامین سی برای پوست و صورت

منابع غذایی سرشار از ویتامین سی

میوه هایی همانند مرکبات از جمله پرتقال – گریپ فروت – نارنگی و … ، کیوی، توت فرنگی، سیب زمینی، کلم بروکلی و حتی فلفل، منابعی هستند که حاوی ویتامین سی می باشند. بنابراین قرار دادن این مواد غذایی در رژیم های غذایی می تواند به سلامت بیشتر شما کمک شایانی کند.

به همین دلیل است که اگر کمی در فروشگاه های محصولات مراقبتی پوست و لوازم آرایشی اورجینال چرخی بزنید، متوجه خواهید شد که در ترکیب اصلی و سازنده بسیاری از آنها مواردی از میوه های بالا یافت می شود. چراکه بر اساس گفته بسیاری از متخصصان حوزه زیبایی و سلامت پوستی، تحقیقات گسترده ای که از زمان کشف این ماده غذایی بر روی خواص آن انجام شده، ثابت کرده که مواردی که در ادامه ذکر خواهند شد، واقعی هستند و بیشتر از هر ماده غذایی دیگری، ویتامین سی می تواند به جوان ماندن و شادابی ظاهری شما کمک کند.

چرا بسیاری از پزشکان استفاده از ویتامین سی برای پوست را به شدت توصیه می کنند ؟

دلیل اصلی و بسیار مهمی که ویتامین سی توصیه می شود و استفاده از آن مهم است فقط خواص آنتی اکسیدانی آن نمی باشد، بلکه به دلیل اسیدی بودن زیاد این ماده غذایی ( نام دیگر آن آسکوربیک اسید است ) در فرآیند های ترمیم پوستی بسیار موثر عمل می کند، چراکه با کمک به تولید کلاژن و الاستین، فورا بر بهبود زخم ها اثر گذاشته و فرآیند آن را تسریع می بخشد.

بنابراین می توان گفت ماده ای با این ویژگی عالی نه تنها باید توصیه شود، بلکه باید استفاده از آن اجبار نیز گردد، چراکه این دو ماده یعنی کلاژن و الاستین فیبر هایی پروتئینی هستند که باز سازی سلول های پوستی را افزایش داده و علاوه بر این کلاژن بر کند کردن روند پیری و جلوگیری از تیره شدن رنگ دانه های پوستی نیز اثر می گذارد.

و اما خواص و فواید بی نظیر ویتامین سی برای پوست و صورت

پس از این مقدمه چینی طولانی که البته مطمئنا اطلاعات عمومیتان را افزایش داده و حتی در صورت عدم خواندن فواید و خواص ویتامین سی در ادامه این مطلب نیز به ارزش آن پی برده و به گنجاندن محصولی مراقبتی حاوی آن در روتین پوستیتان قانع شده اید، در ادامه 7 دلیل اصلی استفاده که خواص و فواید ویتامین سی برای پوست و صورت می باشند را با هم برسی خواهیم کرد.

1 – جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک و خطوط ریز

پیدا کردن حتی یک چین و چروک اضافه روی پوست صورتتان ممکن است برای چندین لحظه هم باشد، چه در خانم ها و چه آقایان، حالتان را گرفته و افسرده تان کند. پس چرا فکری به حال آن نمی کنید؟ چرا به وجود آمدنشان را به تعویق نمی اندازید؟ ویتامین سی با افزایش سنتز و به وجود آمدن کلاژن در پوست شما به کاهش این علائم کمک شایانی می کند.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، برای دریافت بهترین فواید و خواص ویتامین سی در رابطه با حذف چین و چروک و جوانی صورت و پوست دو کار در رابطه با این ویتاممین سی مهم است، این دو کار عبارت اند از : مصرف خوراکی و همچنین مصرف موضعی آن به مدت 12 هفته پیاپی، مرتب و برنامه ریزی شده. چراکه رعایت این روتین غذایی و پوستی با افزایش تولید کلاژن در سطح پوست شما، چین و چروک را کاهش داده و پوستتان را صاف می کند و علائم پیزی را از چهره تان دور می کند.

جلوگیری از بروز چین و چروک با ویتامین سی

2 – محافظت از پوست در برابر نور خورشید

حتی اگر از ویتامین سی هم استفاده می کنید، حتی اگر روتین پوستی خوبی هم دارید، حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب را نیز به پوست صورتتان زده اید، باز هم در صورت امکان برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار نگیرید. چرا که نور مستقی خورشید و تابیدن آن به پوست و بدنتان و صورتتان می تواند اثر های وحشتناکی داشته باشد. برنزه شدن، قرمزی پوست، التهاب، پوست خشن و مواردی از این قبیل از جمله عوارض تابش نور خورشید روی پوست هستند.

اما از جمله خواص بی نظیر و فواید عالی ویتامین سی برای پوست و صورت این است که استفاده موضعی از آن می تواند همانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و و همانند یک محافظ در مقابل اشعه های ماوراء بنفش و UV عمل کند. البته به عنوان یک توصیه مهم علی رغم خواص بسیار بی نظیر ویتامین سی برای پوست و صورت در رابطه با این مورد، اما باز ما توصیه می کنیم که از ویتامین E یا محصولات مراقبتی حاوی آن نیز استفاده نمایید. چراکه از اثر گذاری فردی ویتامین سی بسیار مفید تر خواهد بود.

3 – آبرسانی به پوست

از جمله خواص ویتامین سی یا اسید آسکوربیک این است که آب را در سلول های پوست و صورت شما نگه داشته و مانع از اتلاف آنها می شود، بنابراین مصرف زیاد ویتامین سی و یا محصولات مراقبتی حاوی آن می تواند به حفظ رطوبت پوست و صورت شما و بدین ترتیب آبرسانی به آن کمک کند. همچنین این ویتامین با حفظ رطوبت پوست از چرب شدن آن نیز جلوگیری می کند.

آبرسانی به پوست با ویتامین سی

4 – به بهبود زخم ها کمک می کند

این مورد از خواص ویتامین سی یعنی بهبود زخم ها نیز ناشی از کمک رسانی آسکوربیک اسید به تولید کلاژن می باشد، چرا که از جمله نتایج افزایش تولید کلاژن، تسریع روند بهبود زخم های پوستی می باشد، توصیه های پزشکی بر این می باشد که استفاده از دو ویتامین E و C می تواند به بهبود زخم بستر نیز کمک کند.

5 – خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد

از جمله مواردی که سفت شدن پوست را نتیجه می دهد، وجود الاستین در پوست می باشد، که یکی از خواص و فواید بی نظیر استفاده از ویتامین سی این است که با افزایش تولید این ماده مهم، به لیفت پوست صورت و افزایش خاصیت ارتجاعی آن کمک می کند.

افزایش خاصیت ارتجاعی پوست با ویتامین سی

6 – رنگ دانه های تیره پوست را کاهش می دهد

هایپرپیگمانتاسیون که نام علمی برای رنگ دانه های تیره پوستی می باشد، از جمله بیماری های پوستی است ( هایپرپیگمانتاسیون مضر نیست ) که اعتماد به نفس افراد را پایین آورده و حقیقتا خوشایند نیست. اما نگران نباشید راه حل دارد …

در واقع یکی از خواص و فواید ویتامین سی برای پوست این است که از افزایش تولید ملانین ( که عامل اصلی هایپرپیگمانتاسیون است ) جلوگیری کرده و بدین ترتیب می تواند لکه های تیره پوستی را کاهش دهد.

کاهش رنگ دانه های پوستی با ویتامین سی

7 – به کاهش التهاب کمک می کند

و اما آخرینمورد از 7 خواص و فواید ویتامین سی در این لیست این است که ویتامین سی همانند یک آنتی اکسیدان عالی عمل کرده و به کاهش علائم التهاب از جمله : بثورات، قرمزی و تحریک کمک می کند، استفاده موضعی از محصولات مراقبتی حاوی ویتامین سی می تواند به درمان بیماری های پوستی ناشی از التهاب همانند آکنه و پسوریازیس کمک کند.

کاهش التهاب پوستی با ویتامین سی

چگونه از ویتامین سی استفاده کنیم؟

همانگونه که در بسیاری از بخش های این مقاله به آن اشاره کرده ایم راه های مختلفی برای استفاده از ویتامین سی وجود دارد، شما می توانید به صوت خوراکی فرض های ویتامین سی، شربت های ویتامین سی و … را مصرف کرده و همچنین به صورت موضعی نیز از محصولات مراقبتی مختلفی که از گیاهان و مواد غذایی معرفی شده در لیست بالا ساخته شده اند استفاده کنید، اما ما در فروشگاه اینترنتی سیتا بیوتی 3 محصول بسیار بسیار ویژه برای استفاده موضعی روی قسمت های مختلف بدنتان که ماده اصلی سازنده آنها ویتامین سی می باشد را موجود کرده ایم که در ادامه می توانید هر سه آنها را ببینید.

1 – کرم دست و صورت ویتامین سی گلدن مود

این کرم از ویتامین سی ساخته شده، سفید کننده است، درخشان کننده است، روشن کننده است، آبرسان و مرطوب کننده است و به کاهش چین و چروک نیز کمک می کند.

کرم مرطوب کننده، آبرسان و سفید کننده ویتامین سی گلدن مود

2 – سرم صورت ویتامین سی گلدن مود

یکی از بهترین سرم های صورت خارجی که غلظت بسیار خوبی از ویتامین سی داشته و خواص ویتامین سی را به صورت مستقیم و به خوبی به پوست و صورت شما می بخشد. در واقع این سرم، یک محصول مراقبتی ضد پیری بی نظیر است.

سرم صورت ویتامین سی گلدن مود Golden mood

3 – سرم دور چشم ویتامین سی گلدن مود

و اما آخرین محصول پیشنهادی حاوی ویتامین سی، این سرم دور چشم است که به دلیل حساسیت بالای پوست این ناحیه ترکیبات دیگری نیز برای جلوگیری از التهاب پوست دور چشم دارد، استفاده از این سرم، تیرگی، پف، ورم و چین و چروک دور چشم را از بین می برد و به شدت کاهش می دهد.

سرم دور چشم ویتامین سی گلدن مود

سخن آخر

اگر خواص و فواید بی نظیری در رابطه با ویتامین سی برای پوست و صورت معرفی کردیم را به خوبی مطالعه کرده باشید و به دنبال یک محصول مراقبتی خوب حاوی آن نیز می گردید، حتما یکی یا هر سه محصولات بالا را همین الان به سبد خریدتان اضافه کرده و نسبت به خرید آنها اقدام کنید. ویتامین سی ماده ای حیاتی است و همانطور که در ابتدا نیز گفتیم، جادوگر سلامتی پوست و صورت می باشد و همانند یک معجزه می تواند بسیاری از مشکلات پوستیتان را رفع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *