دسته بندی نشده

فرق و تفاوت کانتور و کانسیلر – نکاتی که باید بدانید

فرق و تفاوت کانتور و کانسیلر

شاید برایتان سوال باشد که چرا میکاپی که میکاپ آرتیست ها انجام می دهند اینگونه بی نقص است؟ جدای از مهارت بیشتری که دارند، از محصولات و لوازم آرایشی بیشتری نیز استفاده می کنند. دو مورد از این لوازم آرایشی کانتور و کانسیلر ها هستند. بسیاری از خانم ها، این موضوع را می دانند، کانتور و کانسیلر را نیز می شناسند و به استفاده از تمامی محصولات و لوازم آرایشی نیز علاقه دارند و علی رغم اینکه فرق و تفاوت همه آنها با همدیگر را نیز نمی دانند، اما همچنان از این محصولات استفاده می کنند.

به عنوان مثال در رابطه با دو این محصول آرایشی بسیار پر کاربرد، فرق و تفاوت میان کانتور و کانسیلر را نمی دانند و صرفا نام آنها را شنیده و یا کاربرد کلیشان یعنی زاویه سازی صورت را شنیده و برای زاویه سازی صورتشان از هر دو آنها نیز استفاده کرده و در نهایت با بد شدن آرایششان، شکایت خود را نیز سر محصولات و یا برند و یا افراد مختلف خالی می کنند.

 و اما بررسی فرق کانتور و کانسیلر

اما نگران نباشید، وقت آن رسیده این نا آگاهی به انتهایی برسد. در این مقاله قصد داریم تفاوت و فرقی که میان کانسیلر و کانتور به عنوان دو وسیه آرایشی صورت وجود دارد را برای شما عزیزان بررسی کرده و یک بار برای همیشه شما را از کاربرد صحیح این محصولات آگاه سازیم.

نکته اولی که در رابطه با این دو محصول آرایشی و تفاوت و فرق آنها با کرم پودر و پودر فیکس و پنکک وجود دارد، این است که نباید روی همه صورت اعمال شوند و کانتور و کانسیلر برای قسمت های مشخص و خاصی از صورت استفاده می شوند.

تفاوت کانتور و کانسیلر در اصول

به صورت خیلی کلی و همه جانبه کانسیلر که البته اگر معنی دقیق انگلیسی آن را نیز بلد باشید، برای کاور و پوشاندن معیاب صورت همانند : سیاهی، لکه های تیره و کک و مک با پوشش قابل توجه و بسیار عالی از روی صورت شما استفاده می شود.

اما از طرف دیگر و البته به عنوان فرق اساسی می ان کانتور و کانسیلر، باید بگوییم که کانتور علی رغم تشابه اسمی، کاربردی کاملا متفاوت دارد و برای برجسته کردن و بیشتر نشان دادن ویژگی های طبیعی صورت که شکل صورت شما را تشکیل می دهند، کاربرد دارد. کانتورینگ، یکی از روش های گریم و البته راز زیبایی بسیاری از عروس ها و سلبریتی ها است و نحوه استفاده از کانتور و کانتورینگ بسیار پیجیده و حرفه ای است و حتی کار هر میکاپ آرتیستی هم نمی باشد، چه برسد به شخص و یا افراد مبتدی.

تفاوت کاسیلر و کانتور در انواع

کانسیلر ها انواع مختلفی دارند و در واقع تفاوت دیگر آنها با کانتور در نوع و تایپ آنها می باشد. انواع کانسیلر مایع، استیکی، پودری، چرب، کانسیلر زیر چشم و … در بین لوازم آؤایشی مختلف موجود و قابل استفاده می باشند، اما نکته مهم این است که این انواع مختلف همه برای صورت و برای پوشاندن عیوب کاربرد دارند. اما کانتور متفاوت است و در واقع انواع کانتور مو، شکم، حتی پا و صورت نیز در بین لوازم آرایشی مختلف وجود دارند.

تفاوت در رنگ کانتور و کانسیلر

تفاوت و فرق دیگر این دو وسیله آؤایشی صورت این است که کانسیلر ها معمولا باید یک یا دو درجه نسبت به رنگ پوست شما روشن تر باشند، در حالی که کانتور ها همیشه باید یک یا دو درجه نسبت به رنگ پوست شما تیره تر باشند. روشن تر بودن برای پوشاندن عیوب صورت است و تیره تر بودن برای برجسته کردن قسمت های مختلف صورت.

سخن آخر

موارد ارائه شده در بالا را می توان 3 فرق و تفاوت کانتور و کانسیلر دانست، یادگیری این تفاوت ها و البته نحوه استفاده از این محصولات آرایشی، به بهتری انجام دادن آن توسط شما در خانه، حتی در صورت عدم آموزش عملی، کمک خواهد کرد و باعث خواهد شد که نتیجه بهتری از استفاده از کانتور و کانسیلر دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *