دسته بندی نشده

انواع لوازم آرایشی لب

انواع لوازم آرایشی لب

لب های یکی از مهمترین قسمت ها برای آرایش کردن هستند، حتی در این روز ها که میکاپ ساده ترند شده و خانم ها از لوازم آرایشی زیادی استفاده نمی کنند هم، لوازم آرایشی لب باز محبوبیت و استفاده خود را حفظ کرده و انواع مختلفی دارند. اما با اینکه در صفحه انواع لوازم آرایشی، تمامی لوازم مربوط به میکاپ لب را نیز معرفی کرده ایم، اما به درخواست بسیاری از خواننده ها و البته به منظور راحت تر بودن بررسی لوازم آرایشی مخصوص لب برای شما عزیزان، در این صفحه نیز می خواهیم به شما آنها را به صورت کاملا اختصاصی و دقیق معرفی نماییم.

در واقع به دلیل اینکه لب ها زیباترین عو صورت شما می باشند وبیشترین اهمیت را نیز هنگام آرایش کردن دارند، لوازم آرایشی مختلفی برای آنها درست شده است، از لایه بردار ها و ماسک لب ها گرفته تا حجم دهنده و بالم لب ها و یا تینت لب هایی که این روز ها بسیار ترند شده اند. پس اگر می خواهید لب هایتان را خیره کننده نشان دهید و به زیبایی هر چه تمام آنها را میکاپ کنید، شاید به کمک نیاز داشته باشید و بخواهید انواع لوازم آؤایشی لب را بهتر بشناسید. در واقع این مقاله برای همین دلیل و برای شما دوستان و همراهان عزیز سیتا بیوتی نوشته شده است.

قبل از اینکه انواع لوازم آرایشی لب را بر اساس اسم دسته بندی کرده ونام ببریم باید بدانید که …

انواع لوازم آرایشی بر اساس مناسبت و یا کاربرد

  • شکل لب : بسیاری از لوازم آرایشی لب مستقیما بر روی فرم لب های شما تاثیر می گذارند، یعنی می توانند شکل آنها را تغییر دهند، به عنوان یک راهنمای خرید رژ لب، باید بگوییم برای شما خانم هایی که لب هایی پر و حجیم دارید، رژ لب های پر رنگ بهترین انتخاب است. برای لب هایی که باریک هستند اما، رژ لب های براق و روشن بهترین انتخاب است، همچنین اگر لب هایی با فرم نا متقارن دارید می توانید از خط لب برای هموار کردن و متقارن کردن فرم و نهایتا بر اساس حجیم بودن و یا نازک بودن لب هایتان، رژ لب های براق و روشن و یا پر رنگ استفاده نمایید.
  • مناسبت ها : علاوه بر اینکه شکل لب هایتان در انتخاب انواع لوازم آرایشی لب تاثیر گذار است، مناسبتی که برای آن صورتتان را میکاپ می کنید نیز می تواند بر روی انتخاب آنها تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال برای مهمانی های شب، تولد ها، عروسی ها و یا یک مناسبت خاص، رژ لب های پر رنگ و مشخص، بهترین انتخاب است، در حالی که در روز و برای سر کار رفتن  ویا بازار گردی، بهترین انتخاب، رژ لب های نود و یا رنگ طبیعی است. علاوه بر این به عنوان یک توصیه باید بگوییم که اگر به سر کار می روید و می خواهید برای اداره یا محل کارتان آرایش کنید، بهتر است از رژ لب های براق و یا برق لب ها استفاده نکنید.
  • دوام و ماندگاری : اگر می خواهید به یک مهمانی طولانی مدت بروید، باید از رژ لب ها و یا انواع لوازم آرایشی لب ماندگار استفاده کنید، به عنوان یک راهنما رژ لب های مایع بهتر از نمونه های جامد هستند و در برابر خورده شدن و یا پاک شدن و از بین رفتن مقاوم تر هستند، چراکه عوارض خوردن رژ لب بسیار زیاد است و باید این مورد را مد نظر قرار دهید.
  • انواع ابزار آلات و لوازم آرایشی لب : ابزار آلات لب لوازمی هستند که به منظور بهتر کردن ارایش لب های شما و فرم آنها استفاده می شوند، به عنوان مثال اگر از خشکی لب هایتان رنج می برید و یا اگر لب هایتان ترک برداشته است، می توانید از انواع ماسک لب آبرسان و یا بالم لب استفاده کنید. یا اگر فرم لب هایتان نا متقارن است، می توانید از خط لب ها استفاده نمایید.

و اما انواع لوازم آرایشی لب

لب های شما باید به بهترین نحو آرایش شوند، باید به زیبایی آنها توجه کنید و باید برای به نتیجه رساندن این اصل باید انواع لوازم آرایشی لب را بشناسید و از محصولی که بهترین نتیجه را به شما می دهد استفاده کنید.

اسکراب لب

به صورت کلی اسکراب ها محصولاتی هستند که از آنها برای لایه برداری از پوست و از بین بردن سلول های مرده، جایگزین کردن سلول های جدید و نهایتا روشن کردن پوست استفاده می شود، اسکراب های لب نیز دقیقا همین کار ها را انجام می دهند، همین ویژگی ها و همین مشخصات را دارند و فقط برای پوست لب ها استفاده می شوند. اگر احساس می کنید که لب هایتان نرمی سابق را ندارد، لطافت و صافی قبل را ندارد و کمی تیره و کدر شده است، پس می توانید از یک اسکراب لب استفاده کرده و از سلول های مرده روی آن لایه برداری کنید.

اسکراب لب

ماسک لب

ماسک لب ها محصولاتی هستند که حاوی ترکیباتی مفید می باشند که سلول های لب های شما را تغذیه کرده و به آنها آبرسانی می کنند، اگر می خواهید لب هایتان را به صورت طبیعی زیباتر کرده، درخشان تر نموده و زیبایی ذاتی آنها را نشان دهید، بهترین انتخاب و بهترین محصول برای بهبود وضعیت آنها و البته حفظ سلامتشان، استفاده از ماسک های لب است.

ماسک لب

پرایمر لب

اگر نمی دانید پرایمر چیست که بهتر است بدانید که پرایمر ها محصولاتی هستند که پوست را برای آرایش آماده می کنند، یعنی قبل از آرایش و میکاپ استفاده می شوند. پرایمر های لب نیز یکی از انواع مختلف لوازم آرایشی لب هستند که همین کارایی و عملکرد را دارند، منتهی قبل از آرایش و میکاپ لب ها استفاده می شوند.

استفاده از این محصولات یعنی پرایمر های لب، باعث می شود که ماندگاری میکاپ لب های شما افزایش یافته و علاوه بر این، نتیجه کار نیز زیبا تر باشد، به صورت کلی از دیگر خواص پرایمر های لب باید به آبرسانی، برجسته کردن لب ها، جلوگیری از خشک شدن لب ها و ترک خوردن آنها اشاره نمود.

پرایمر لب

بالم لب

بالم لب ها نیز یکی دیگر از انواع لوازم آرایشی لب می باشند که در واقع می توان گفت، همان رژ لب های جامد با فرمولاسیونی نسبتا متفاوت، اما تقریبا مشابه، با کاربرد مراقبتی هستند که در واقع ماده اصلی سازنده آنها موم می باشد و از آنها به عنوان محصولی برای محافظت از لب های شما استفاده می شود، اگر لب های خشک شده ای دارید، اگر ترک برداشته اند و یا اگر پوسته پوسته شده اند، یکی از محصولاتی که می تواند در جهت بهبود وضعیت لب هایتان به شما کمک کند، بالم لب ها می باشند.

استفاده از بالم لب ها به تمامی خانم ها به منظور مراقبت از بافت لب هایشان، به منظور بهبود وضعیت آن و زیبا تر کردنشان و همچنین به دلیل حساس تر بودن پوست لب ها و نیاز بیشترشان به مراقبت نسبت به پوست سایر قسمت های صورت توصیه می گردد.

پرایمر لب

برق لب

بسیاری از افراد تصور می کنند که برق لب ها در دسته بالم لب ها قرار می گیرند، در حالی که اینها یکی دیگر از انواع لوازم آرایشی لب می باشند که باید در دسته رژ لب های مایع اما با فرمولاسیونی بدون رنگ و حاوی براق کننده می باشند. تفاوت برق لب ها با رژ لب های مایع این است که خشک نمی شوند و رنگدانه نیز ندارند، علاوه بر این حاوی خواص بالم لب ها نیز می باشند و فرم آنها مایع است. استفاده از این محصولات بر روی رژ لب ها نیز ممکن می باشد، اما بدون استفاده از هیچ کدام از دیگر انواع لوازم آرایشی لب نیز قابل استفاده می شوند و در این صورت رنگ طبیعی لب ها را برجسته و براق می کنند.

برق لب

حجم دهنده لب

این ها نیز باز نوعی برق لب و یکی دیگر از اناع لوازم آرایشی لب می باشند که در فرمولاسیون آنها از ترکیباتی استفاده می کنند، که استفاده از آنها باعث می شود لب های شما در نهایت حجیم و برجسته تر گردد. معمولا حجم دهنده های لب خاصیت براق کنندگی نیز دارند و عملکرد آنها به این صورت است که همانند نیش زنبور عمل کرده و با ورم کردن لب ها باعث افزایش حجم آنها به صورت طبیعی می گردند. نتیجه استفاده از این محصولات بعد از چندین ساعت ( معمولا بیشتز از 10 ساعت ) شروع به کاهش خواهد کرد.

حجم دهنده لب

رژ لب جامد

و اما معروف ترین و پر استفاده ترین و البته قدیمی ترین وسیله از انواع لوازم آرایشی لب که علی رغم ورود این همه لوازم آرایشی لب، همچنان در صدر پر استفاده ترین وسیله ها قرار دارد و این روز ها تقریبا همه برند های آرایشی، انواع مختلفی از آنها در رنگ بندی فوق العاده زیبا تولید می کنند. رژ لب های جامدی که این روز ها توسط برخی برند ها تولید می شوند، دارای خاصیت مراقبتی نیز می باشند، یعنی عملکرد بالم لب ها را نیز دارند.

به عنوان مثال، رژ لب های جامد گلدن مود که رنگ بندی فوق العاده زیبایی نیز دارند، از جمله انواع لوازم آرایشی لب، برند گلدن مود می باشند که از لب های شما مراقبت کرده، مانع خشک شدن آنها می شوند و همچنین از پوسته پوسته شدن و ترک برداشتن بافت آن ها نیز جلوگیری می کنند.

رژ لب جامد گلدن مود

رژ لب مایع

اما یکی از جمله دیگر انواع لوازم آرایشی لب که تقریبا بیشترین رشد را از میان همه انواع دیگر از لحاظ محبوبیت در چند سال اخیر داشته است، رژ لب های مایع می باشند، این رژ لب ها رنگ دانه هایی غنی تر دارند، رنگ بندی کامل تری دارند و استفاده از آنها و اعمالشان بر روی لب ها نیز بسیار راحت تر است، همچنین دوام و ماندگاری بسیار بالاتری دارند، کنده نمی شوند، خورده نمی شوند و به آسانی از روی لب ها پاک نمی شوند.

تنها عیبی که نسبت به رژ لب های جامد دارند، این است که معمولا خشک می شوند و اگر از نمونه خوبی از آنها استفاده نکنید، شاید لب هایتان را در صورت چندین بار استفاده، خشک نمایند. با این حال، باز مزایای بسیار زیادی نسبت به رژ لب های جامد دارند.

رژ لب مایع ضد آب بدون سرب گلدن مود - 19 رنگ

اگر بخواهیم یک رژ لب مایع با کیفیت، با خواص عالی، دوام و ماندگاری بالا، بدون استفاده از ترکیبات شیمیایی و البته با رنگ بندی بسیار زیبا معرفی نماییم، باید شما را با رژ لب های مایع گلدن مود به عنوان یکی از بهترین برند های لوازم آرایشی اصل در بازار آشنا نماییم.

خط لب مدادی

همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره شد، بسیاری از خانم ها لب هایی با فرم کاملا متقارن ندارند و معمولا آرایش لب ها به صورتی زیبا است که کاملا متقارن باشند، در این صورت استفاده از خط لب های مدادی به داد شما خواهد رسید. در واقع خط لب ها یکی از انواع لوازم آرایشی لب می باشند که در گذشته به منظور برجسته تر نشان دادن دور لب ها استفاده می شدند، اما این روز ها این کاربرد آنها کاهش یافته و کاربردی که دارند، متقارن سازی فرم لب ها می باشد. خطط لب های مدادی معمولا با فرمولاسیون رژ لب های مدادی که در ادامه معرفی می کنیم ساخته می شوند، با این تفاوت که نوک مدادی آنها باریک تر و همچنین رطوبت آنها نیز مقداری کمتر می باشد.

رنگبندی خط لب مات و مخملی ضد آب Lip-Liner گلدن مود

رژ لب های مدادی

و اکا یکی دیگر از خوش استفاده ترین و همچنین بعد از ورود این همه محصول آرایشی لب متفاوت، پر استفاده ترین انواع لوازم آرایشی لب، که آرایش و میکاپ لب ها به وسیله آنها بسیار ساده است، رنگ بندی بسیار زیبایی دارند، به هر مکانی قابل حمل می باشند، قیمتشان مناسب است و فرمولاسینشان نیز همانند رژ لب های جامد یا ماتیکی می باشد، رژ لب های مدادی هستند، محصولاتی که شاید این روز ها میان نسل جوان محبوبیتی نداشته باشند، اما جزو معدود لوازم آرایشی لب هایی هستند که به هیچ عنوان باعث ترک برداشتن لب های شما نمی شوند. البته به شرط اینکه از نمونه خوب و با کیفیتی از آنها استفاده نمایید.

رژ لب مدادی مات و مخملی گلدن مود در 15 رنگ

لاک لب

این روز ها انواع بسیار جدیدی از لوازم آرایشی لب به بازار ورود یافته اند، شاید تا به حال، اسم لاک لب را نشنیده باشید، اما باید بگوییم که یکی از جدیدترین فرم های رژ لب های مایع است، که فرمولاسیون سالم تری دارد، خشک نمی شود و همانند برق لب ها است اما رنگدانه های آن غنی می باشند، به عبارتی ترکیبی از رژ لب های مایع و برق لب ها می باشند و با تینت لب و همچنین رژ لب های مایع تفاوت هایی دارند که در ادامه این تفاوت ها را نیز بررسی خواهیم کرد.

لاک لب

تینت لب

و اما محبوب ترین مدل از انواع لوازم آرایشی لب در این روز ها تینت لب ها می باشند که با لاک لب ها و رژ لب هیا مایع شباهت های بسیار زیادی دارند اما تفاوت هایی نیز دارند، تینت لب ها به دلیل راحتی در استفاده، رنگبندی دخترانه و زیبا و آرایش ساده و طبیعی که برای شما به وجود می آورد و همچنین توانایی خاصی که در مراقبت از لب ها و جلوگیری از خشک شدن آنها دارد، این روز ها به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان، بسیار محبوب شده است.

تینت لب

تفاوت تینت لب – رژ لب مایع و لاک لب

رژ لب های مایع که مادر همه آنها می باشند، همان رژ لب های جامد هستند، اما فرمولاسیونشان مایع است، رنگبندی دقیق تر و بیشتری دارند و رنگدانه هایشان نیز غنی تر می باشد، اما بر روی لب ها خشک می شوند و هر چند که نمی شود از آنها استفاده نکرد، اما استفاده زیادشان، باعث می شود که لب ها خشک شوند، به همین دلیل لاک لب ها و تینت لب ها به بازار وارد شده اند.

لاک لب ها فرمولاسیونی همانند رژ لب های مایع دارند، اما خشک نمی شوند و لب ها را نیز خشک نمی کنند، یعنی نتیجه نهایی استفاده از آنها همانند این است که رژ لب مایع زده باشید و بر روی آن از برق لب استفاده کرده باشید.

تینت لب ها اما کمی متفاوت تر نیز می باشند و در واقع بهتر است بگوییم که برق لب هایی هستند که مقداری رنگ دانه نیز دارند و طبیعی تر به نظر می رسند، یعنی رنگ بندی و بهتر است بگوییم رنگدانه های رژ لب های مایع و لاک لب ها را ندارند و همانن دبرق لب ها نیز بی رنگ نمی باشند.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که نیازی نیست همه انواع لوازم آرایشی لب همزمان و از همه آنها با هم استفاده کنید، نمونه های مراقبتی را اما بهتر است که هر از چند گاهی استفاده کنید و اگر می خواهید برای مناسبت های مختلف، میکاپ متفاوتی داشته باشید، باید انواع مختلف لوازم آرایشی لب را نیز داشته باشید، یعنی هم باید تینت لب داشته باشید و برای بازار گردی از آن استفاده کنید، هم باید لاک لب داشته باشید و برای قرار های دوستانه از آن استفاده کنید و هم رژ لب های مایع را در مهمانی های شبانه و عروسی ها به لب هایتان بزنید، این موضوع در رابطه با سایر انواع لوازم آرایشی دیگر لب ها نیز صادق می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *