دسته بندی نشده

آموزش نحوه استفاده از کرم آبرسان و مرطوب کننده

طرز صحیح استفاده از کرم مرطوب کننده

مطمئنا هر خانمی و بسیاری از آقایان از کرم های مختلف آبرسان و مرطوب کننده استفاده می کنند. بسیاری حتی فرق و تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده را هم نمی دانند. اما مهم تر از همه این است که خیلی از افراد طبق روتینی که به سبب عادت برایشان به وجود آمده سال ها از مرطب کننده و آبرسان استفاده می کنند اما حقیقتا طرز و نحوه استفاده از آن را به درستی بلد نیستند.

بسیاری از متخصصین زیبایی بر این باورند که ظرافت کاری در نحوه استفاده از این محصولات وجود دارد که ارزش استفاده از آنها و روتین مراقتی پوستی شما را به مرحله تایید و مناسب بودن رسانده و بهترین نتیجه را به شما می دهد. در ادامه این مقاله جذاب، خواندنی و کاربردی با ما باشید تا نکات مهم در نحوه استفاده، زمان استفاده و حتی عوارض استفاده اشتباه و بی رویه از کرم های آبران و مرطوب کننده را به صورت کامل برای شما عزیزان شرح دهیم.

مرطوب کننده و آبرسان چیست

در واقع این دو محصول کاملا متفاوت از همدیگر هستند و هدف ما از نوشتن این مقاله بررسی نحوه استفاده از مرطوب کننده ها است، زیرا هم کاربردی تر می باشند و هم استفاده بیشتری نیز دارند. اگر تفاوت آن ها را نمی دانید می توانید به مقاله ای که در این باره در بخش وبلاگ فروشگاه نوشته ایم مراجعه کرده و به صورت کامل تفاوت میان این دو را مطالعه کنید. هر چند با خواندن پاراگراف زیر، سر نخی از این موضوع به دست خواهید آورد.

در واقع مرطوب کننده ها محصولاتی مراقبتی هستند که باید در هر روتین پوستی وجود داشته باشند و همه خانم ها و آقایان از آن استفاده کنند. زیرا به تشکیل سد پوستی کمک می کند، از از دست رفتن رطوبت پوست جلوگیری می کند و مانع از دهیدراته شدن سلول ها می شود که نتیجه آن عدم خشک شدن پوست و بیماری های پوستی ناشی از آن است. اما آبرسان ها در واقع به سلول های پوستی آبرسانی می کنند و هیچ ربطی به سد پوستی ندارند و در واقع کامل جذب پوست می شوند.

استفاده از هر دو محصول نیازمند است، کرم های مرطوب کننده بسیار زیادی در بازار وجود دارد که خاصیت آبرسانی نیز دارند، اما به صورت کلی به دلیل کمک به تشکیل سد پوستی و ممانعت از دهیدراته شدن پوست توسط مرطوب کننده ها و همچنین کمک به جذب بهتر و راحت تر و مهر و موم کردن سایر محصولات مراقبتی، این محصولات استفاده بیشتری دارند به همین دلیل است که در ادامه طرز استفاده از کرم های مرطوب کننده را به شما آموزش خواهیم داد.

اهمیت استفاده از کرم های مرطوب کننده

به صورت کلی همانطور که گفته شد، یکی از مهم ترین محصولاتی که همه خانم ها باید از آن استفاده کنند، کرم های مرطوب کننده است. در واقع همه روتین های پوستی باید شامل مرطوب کننده باشند. به عبارتی همانطور که در مقاله ترتیب صحیح روتین پوستی نیز توضیح داده ایم، اگر شما از محصولات مراقبتی دیگری هم استفاده نکنید، کرم مرطوب کننده از جمله مواردی است که حذف آن از روتین پستی ممکن نیست. اما دلیل این موضوع چیست و چرا باید حتما از آن استفاده کنید؟

به گفته یک متخصص زیبایی و محقق در زمینه محصولات مراقبتی، کرم های مرطوب کننده همانطور که مطمئنا از تعریفشان نیز متوجه شده اید علاوه بر اینکه در بسیاری از موارد خاصیت آبرسانی نیز دارند، در تشکیل سد پوستی و ممانعت از هدر رفتن آب سلول ها بسیار موثر می باشند. در واقع ترکیبات اصلی تشکیل دهنده یک کرم مرطوب کننده با کیفیت، مسدود کننده های رطوبت، رطوبت رسان و نرم کننده ها می باشند.

به طور مرتب فرآیندی در پوست در حال انجام است که به آن فرآیند ” از دست رفتن آب ترانس اپیدرمی ” گفته می شود. به دلیل وقوع این فرآیند پوست ما مدام رطوبتی که در واقع به نوعی سد پوستی ما می باشد را از دست می دهد. حتی هنگامی که دوش می گیرید هم این رطوبت که همان روغنی است که بدن به طور طبیعی نیز تولید می کند از دست می رود. حتی هرچه ابی که با آن دوش می گیرید داغ تر باشد، وضعیت بدتر هم خواهد بود. علاوه بر این بسیاری از محصولات مراقبتی به ویژه اسکراب های لایه بردار نیز در از دست رفتن این لایه چربی مقصر هستند.

به همین دلیل است که در صورتی که بخواهید پوستتان همواره زیبا و جوان باقی بماند، از خشک شدن دور باشد و رطوبت و آب موجود در سلول های خود را از دست ندهد، باید به جلوگیری از از دست رفتن این سد پوستی کمک کنید، که تنها محصول مراقبتی که این کار را برای شما انجام می دهد، مرطوب کننده است.

اگر نمی دانید سد پوستی چیست و چرا ما این همه از آن استفاده می کنیم، باید بگوییم که بیرونی ترین لایه پوست، سد پوستی نام دارد، این لایه اپیدرمی دو نوع محافظت انجام می دهد هم از پوست در مقابل عوامل بیرونی محافظت می کند و هم از هدر رفتن منابع سلول های پوستی و قسمت های داخلی پوست نیز جلوگیری می کند.

علاوه بر این وجود این لایه بر روی پوست، نرمی و لطفات پوست شما را نیز تضمین می کند و از حساس بودن پوستتان نیز جلوگیری می کند. بدین ترتیب پوست شما به کوچکترین مواردی که متنجر به التهاب و سایر مشکلات مختلف گردد حساسیت نشان نخواهد داد و بدین ترتیب نه ملتهب خواهد شد و نه دچار بیماری های پوستی دیگر خواهد شد.

بخوانیم : چرا باید از آبرسان استفاده کنیم

و اما نحوه و طرز استفاده از کرم های مرطوب کننده

حال که اطلاعاتی دررابطه با انواع این محصولا به دست آوردید و می دانید هدف از استفاده و البته یادگیری طرز استفاده از آنها چیست. در ادامه مراحلی که به شما می گوییم را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از کرم مرطوب کننده ای که خریداری کرده اید دریافت کرنید.

مرحله اول : صورتتان را بشورید

اگر می خواهید بهترین نتیجه را از کرم مرطوب کننده خود دریافت کنید، مرحجله اول طرز استفاده از آن این است که ابتدا به وسیله یک شوینده مناسب که توانایی از بین بردن همه آلودگی ها، چربی های اضافه، عرق، مواد آرایشی و .. را از روی صورت شما دارد صورتتان را کامل شستشو دهید. اگر پوستتان چرب است، بهتر است از شوینده ای استفاده کنید که خاصیت لایه برداری قوی تری دارد.

تمامی پزشکان و متخصصان حوزه زیبایی این اصل را باور دارند که طرز و نحوه صحیح این است که حتما باید قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده و البته سایر محصولات مراقبتی، صورتتان را کامل شسشتو دهید. زیرا اعمال کرم مرطوب کننده و البته محصولات مراقبتی دیگری که قبل از کرم استفاده می کنید، روی صورتی که پوشیده از آلودگی و مواد آراشی و … است، هیچ ارزشی ندارد و حتی عوارض آن بیشتر است.

مرحله دوم : محصولات مراقبتی دیگری که می خواهید را از سبک ترین به سنگین ترین آنها اعمال کنید

منظور از سبک ترین و سنگین ترین، در واقع غلظت آن ها است . اصلی که در مقاله ترتیب صحیح روتین پوستی نیز به آن اشاره کرده ایم این است که طرز صحیح استفاده از محصولات مراقبتی ثبل از کرم مرطوب کننده باید از رقیق ترین که تونر صورت می باشد به غلیظ ترین ها که کرم های مراقبتی و برطرف کننده مشکلات پوستی هستند باشد و سپس از کرم را نیز اعمال کنید.

مرحله سوم : حال کرم مرطوب کننده را نیز اعمال کنید

بعد از اینکه تمامی محصولات مراقبتی را بر روی پوست تمیز و عاری از آلودگی و مواد آرایشی خود اعمال نمودید، حال وقت آن است که کرم مرطوب کننده را نیز به منظور مهر و موم کردن محصولات مراقبتی و کمک به جذب بهتر آنها و همچنین مصون نگه داشتن صورت و این مواد مراقبتی از عوامل محیطی به صورت خود بزنید.

نکات مهم در طرز استفاده از کرم مرطوب کننده :

  • نگران این نباشید که پوستتان پر است از محصولات مراقبتی و منتظر نمانید که پوستتان خشک شود. حتی بسیاری از متخصصین بر این باورند که اگر قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده صورتتان را کمی به وسیله آب هم خیس نمایید که رطوبت داشته باشد، قدرت آبرسانی محصول بیشتر نیز خواهد شد.
  • نکته مهم در طرز استفاده از کرم های مرطوب کننده این است که نباید به سفت آن ها را به صورتتان بزنید و یا بر روی صورتتان فشار دهید، بلکه باید به آرامی و مساژ گونه کرم را بر روی صورت خود پخش کنید.
  • بسیاری از متخصصان می گوین که طرز صحیح مالیدن و استفاده از کرم مرطوب کننده این است که از پایین شروع کرده و به سمت بالای صورت حرکت کنید.
  • و آخرین نکته در راهنمای طرز استفاده از کرم مرطوب کننده این است که نباید مقدار بیش از حدی از آن را روی صورتتان بمالید. اگر احساس کردید که مقدار ریخته شده برای صورت شما زیاد است، آن را با پارچه ای تمیز کنید و سعی در پخش کردنش بر روی صورت نکنید، زیرا مقدار بیش از حد مرطوب کننده صورتتان را چرب خواهد کرد، که علاوه بر بی استفاده بودن، حس خوبی هم نخواهد داشت.

عوارض استفاده اشتباه از مرطوب کننده

در واقع استفاده اشتباه از هر چیز خوبی می تواند عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. با وجود اینکه در صورت رعایت طرز استفاده صحیح از کرم مرطوب کننده، خواص آن می تواند بسیار زیاد باشد. اما عدم رعایت مراحل ذکر شده عوارض استفاده را بالا می برد.

کدر کردن پوست!!

ضمن اینکه استفاده صحیح از این محصول مراقبتی می تواند به روظن شدن پوست منجر شود اما یکی از عوارض استفاده اشتباه از کرم مرطوب کننده این است که در صورت عدم لایه برداری از پوست به وسیله شوینده مناسب و استفاده از کرم مرطوب کننده بر روی پوست شسته نشده و پر از آلودگی، مواد آرایشی و سلول های مرده، حبس شدن این موارد زیر کرم مرطوب کننده، در دراز مدت باعث کدر شدن صورت و دست و قسمت های مختلف بدن شما خواهد شد.

بهترین زمان برای استفاده از کرم مرطوب کننده

همانطور که گفته شد، بهترین زمان استفاده از این محصول مراقبتی هنگامی است که صورتتان کامل تمیز باشد. در واقع اگر صورتتان تمیز نباشد، عوارض آن از مزایایی که دارد بیشتر خواهد بود. اما اگر زمان دقیق استفاده از کرم های مرطوب کننده را بخواهید، باید بگوییم که بهتر است بعد از روتین پوستی شب و قبل از خوابیدن از این محصول مراقبتی استفاده نمایید. زمان دیگری که استفاده از کرم های مرطوب کننده در آن مناسب است، قبل از انجام آرایش می باشد. این به شما کمک می کند که هم محصولات مراقبتی که قبل از میکاپ میزنید مهر و موم شوند و هم آرایش و میکاپ شما نیز ماندگاری بیشتری داشته باشد.

بهترین کرم های مرطوب کننده و آبرسان در سیتا بیوتی

همانطور که در بسیاری از مقاله ها و در تعریفی هم که در ابتدای این مقاله و قبل از بررسی طرز استفاده از کرم های مرطوب کننده، از آنها انجام دادیم اشاره کردیم، اگر قصد استفاده از یکی از این دو محصول را دارید، مرطوب کننده ها بهترین انتخاب هستند، اما اگر بتوانید کرم مرطوب کننده ای خریداری کنید که خاصیت آبرسانی هم داشته باشد، یعنی هم سد پوستی شما را تقویت کند و هم اب لازم را به سلول های پوستی شما برساند، بهترین محصول مراقبتی خود را پیدا کرده اید. در ادامه سه کرم مرطوب کننده با خاصیت آبرسانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

کرم مرطوب کننده ویتامین سی گلدن مود

یکی از محصولات ویژه ای که در فروشگاه اینترنتی سیتا بیوتی وجود دارد این کرم مرطوب کننده ویتامین سی گلدن مود است که البته خاصیت سفید کنندگی هم دارد، به لطف اینکه این محصول از ویتامین سی ساخته شده است، خواص بسیار بسیار بی نظیری برای پوست شما دارد و علاوه بر آبرسانی و کمک به حفظ سد پوستی، باعث می شود که جوانی شما حفظ شود، صورتتان همواره درخشان و سفید تر و روشن تر باشد و به صورت کلی، ظاهرتان از آنچه که در انتظارتان است بیشتر جوان بماند.

کرم مرطوب کننده، آبرسان و سفید کننده ویتامین سی گلدن مود

دو محصول دیگری هم که قصد معرفی آنها را به شما داریم با خواص همین محصول می باشند اما دارای ترکیبات دیگری هستند که خواص آنها را متفاوت کرده است. یکی از آنها کرم مرطوب کننده آووکادو گلدن مود است که خواص ترمیم کنندگی بسیار بالایی دارد

و دیگری هم کرم مرطوب کننده آلوئه ورا گلدن مود است که به دلیل استفاده از آلوئه ورا خواص ابرسانی بیشتری دارد.

سخن آخر

طرز استفاده از کرم های مرطوب کننده را خوب به خاطر بسپارید، نکات و مراحل آن را رعایت فرمایید و همیشه از کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنید. البته زمان هایی را هم که برایتان بیان کردیم به خاطر داشته باشید. اما مهم تر از همه کرم مرطو کننده ای را استفاده کنید که ارزش استفاده داشته باشد و برای صورتتان مفید باشد. از دیگر عوارض استفاده از تسافده از این محصولات، بی کیفیت بودن کرم مرطوب کننده و ساخته شدن آن از ترکیبات مضر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *