دسته بندی نشده

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان چیست

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

اگرچه بیشتر خانم ها و آقایان و به صورت کلی مصرف کنندگان تفاوت این دو کرم یعنی آبرسان و مرطوب کننده را نمی دانند و به جای یکدیگر از آنها استفاده می کنند. هیدراتاسیون یا آبرسانی و مرطوب کنندگی دو چیر کاملا متفاوت هستند.

حتی مشکل گیج کننده ای هم که وجود دارد این است که هر دو مشکل کم آبی ( نیاز به آبرسانی ) و خشکی پوست ( نیاز به مرطوب کنندگی ) اغلب با علائمی همانند پوست خشن، پوسته پوسته شدن، ترک خوردن، خطوط ریز و برجسته و چین و چروک ظاهر می شوند.

نکته جالب اینجاست که بسیاری از ترکیبات آبرسان، مرطوب کننده نیز می باشند. پس تفاوت میان کرم مرطوب کننده و آبرسان در چیست؟ چرا این موضوع و دانستن این فرق مهم است؟ در مقاله ای که در ادامه بر اساس بررسی متخصصی زیبایی نوشته شده است و از مقاله های معتبر جهانی ترجمه شده است. هر آنچه که در رابطه با تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان نیاز است بدانید را در ادامه مطالعه کنید.

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

آبرسان چیست؟

در واقع آبرسانی به جذب رطوبت از هوا و تزریق مولکول های آب به سلول های پوستی گفته می شود. آبرسانی به سلول ها به منظور آماده سازی آنها و بهبود توانایی پوست در جذب مواد مغذی و مرطوب کننده کمک می کند. پوست دهیدراته، فاقد آب است و نیازمند به آبرسانی می باشد و باید مجدد پر شود.

بخوانیم : چرا باید از آبرسان استفاده کنیم

چگونه به پوست خود آبرسانی کنیم؟

فاکتور های زیادی وجود دارند که به آبرسانی به سلول های پوستی شما کمک می کنند. برخی از آنها حتی نیازمند مصرف محصول خاصی نیز نیست. به عنوان مثال، دریافت خواب کافی، نوشیدن آب به مقدار مورد نیاز بدن، کاهش و تنظیم مدت زمانی که زیر دوش آب گرم قرار می گیرید، استفاده از آب ولرم به جای آب داغ برای شستشو صورت و حمام کردن، استفاده از محصولات مراقبتی از پوستی آبرسان، کاهش استفاده از لایه بردار ها و تبدیل نمونه های قوی به ملایم ( برای جلوگیری از از بین بردن لایه مرطوب کننده های طبیعی تولید شده توسط پوست ) و مواردی از این قبیل

چرا هیدراته نگه داشتن پوست اهمیت زیادی دارد؟

اگر می خواهید پوست سالمی داشته باشید و سلول های پوستیتان عملکرد مناسبی داشته باشند، باید به آنها آبرسانی کنید. اما اهداف زیبایی نیز دارد، آبرسانی باعث می شود که پوست درخشش خود را حفظ کند، پوست دهیدراته خشک و کرخت به نظر می رسد. بنابراین با آبرسانی می توانید علاوه بر هیدارته کردن و سالم نگه داشتن سلول های پوستیتان به درخشش و نرمی آن ها نیز کمک کنید.

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

مرطوب کننده چیست؟

اما در مقابل آبرسانی و تفاوت کرم آبرسان با مرطوب کننده این است که در واقع  کرممرطوب کننده به به دام انداختن و قفل کردن رطوبت و ایجاد سد محافظ طبیعی پوستی شما گفته می شود. در واقع ممکن است شما با آبرسانی به سلول های پوستتان آب لازم را برسانید، اما نکته مهم در رابطه با مرطوب کننده ها این است که با استفاده از آنها از هدر رفتن و از دست رفتن آب سلول ها و رطوبت آنها جلوگیری می کنید. مرطوب کردن پوست، تضمین می کند که برای مدت زمان بیشتری هیدراته باقی می ماند.

برای درک بهتر این موضوع اینگونه برایتان توضیح خواهیم داد … : بیرونی ترین لایه پوست اپیدرم نام دارد و با لایه ای نازک از آب و چربی پوشیدن شده است، رطوبت پوست از لیپید و آب تشکیل شده است، پوست در طول روز رطوبت خود را از دست می دهد، این در حالی است که برای داشتن یک سد پوستی سالم به رطوبت نیاز دارد، اگر تعادل رطوبتی وجود نداشته باشد، پوست نمی تواند همانند محافظی برای بدن عمل کند و حتی از خروج آب از پوست نیز جلوگیری می کند.

چرا مرطوب نگه داشتن پوست مهم است؟

در واقع مرطوب نگه داشتن پوست این مزیت را دارد که پوست شما راحت تر می تواند خود را ترمیم کند. اگر زخم هایتان دیر خوب می شوند، اگر جای جوش و آکنه ها به سختی از بین می روند و مواردی از این قبیل، در واقع سد پوستی شما ضعیف است، پوستتان رطوبت کافی ندارد و عملکرد نا مناسبی در ترمیم سلولی از خود نشان می دهد به این منظور استفاده از کرم مرطوب کننده می تواند به بهبود این موارد و یا جلوگیری از پیش آمد آنها کمک کند. علاوه بر این همانطور که گفته شد، مرطوب کردن احتمال دهیدراته شدن را نیز کاهش می دهد.

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

اما تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

در واقع تفاوت میان این دو نوع محصول مراقبتی را در کاربرد آنها باید متوجه شده باشید، هر دو آنها از خشکی پوست جلوگیری می کنند. اما به طرق مختلف، در واقع آبرسان ها پوست خشک شده را هیدراته کرده به سلول ها آب می رسانند و به عملکرد ضعیف بدن در آبرسانی کمک می کنند. اما کرم مرطوب کننده ها از خشک شدن و دهیدراته شدن جلوگیری می کنند، زیرا سد پوستی را قوی تر می کنند.

مورد دیگر در بررسی تفاوت میان مرطوب کننده و آبرسان این است که آبرسان ها مرطوب کننده نیستند، اما مرطوب کننده ها می توانند آبرسان باشند. در واقع استفاده از مرطوب کننده هایی که خاصیت آبرسانی هم دارند بسیار بهتر از ابرسان ها است، زیرا علی رغم اینکه آبرسان ها آب مورد نیاز سلولی را تامین می کنند، اما عدم استفاده از یک مرطوب کننده باعث عئدم حفظ این آب و عدم حفظ رطوبتی که به سلول ها رسیده است خواهد شد.

نکته مهم این است که در صورتی کرم مرطوب کننده ای که استفاده می کنید آبرسان هم می باشد که چه بهتر، اما اگر می خواهید از میان آبرسان و مرطوب کننده محصولی مناسب انتخاب کنید، باید به تفاوت و فرق دیگر آبرسان ها و مرطوب کننده ها یعنی نحوه آبرسانی و نحوه مرطوب کنندگی و تشکیل سد پوستی اشاره کنیم.

آبرسانی به سلول ها به صورت طبیعی و با تنظیم برنامه زندگی می تواند بهبود یابد، اگرچه رطوبت و سد پوستی نیز با این مورد بهبود می یابد. اما استفاده از مرطوب کننده ها به دلیل اینکه از هدر رفتن رطوبت و آب سلول ها جلوگیری می کند ضروری تر است. چراکه حتی اگر بیشترین آب هم به سلول ها شما برسد، در صورتی که سد پوستی شما عملکرد خوبی در حفظ رطوبت آن نداشته باشد، بیهوده خواهد بود. اما حتی اگر آبرسانی هم نکنید، در صورتی که سد پوستیتان که به سبب مروط کننده ها ایجاد می شود و عملکردش بهبود می یابد، به خوبی عمل کند، سلول های شما اندک آبی هم که دارند از دست نخاوهند داد و به سختی خشک و دهیدراته خواهند شد.

بنابراین اگر جمع بندی از تفاوت آبرسان و مرطوب کننده ارائه دهیم، آبرسانی به رساندن آب به سلول های پوستی گفته می شود و آنها را از آب پر می کند، در حالی که مرطوب کنندگی به ایجاد سد پوستی و جلوگیری از هدر رفتن آب موجود در سلول ها گفته می شود.

بهترین کرم های مرطوب کننده و آبرسانی موجود در بازار

همانطور که در بررسی تفاوت میان آبرسان و مرطوب کننده ها و در تعریفی هم که از آنها انجام دادیم اشاره کردیم، اگر قصد استفاده از یکی از این دو محصول را دارید، مرطوب کننده ها بهترین انتخاب هستند، اما اگر بتوانید کرم مرطوب کننده ای خریداری کنید که خاصیت آبرسانی هم داشته باشد، یعنی هم سد پوستی شما را تقویت کند و هم اب لازم را به سلول های پوستی شما برساند، بهترین محصول مراقبتی خود را پیدا کرده اید. در ادامه سه کرم مرطوب کننده با خاصیت آبرسانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

کرم مرطوب کننده ویتامین سی گلدن مود

یکی از محصولات ویژه ای که در فروشگاه اینترنتی سیتا بیوتی وجود دارد این کرم مرطوب کننده ویتامین سی گلدن مود است که البته خاصیت سفید کنندگی هم دارد، به لطف اینکه این محصول از ویتامین سی ساخته شده است، خواص بسیار بسیار بی نظیری برای پوست شما دارد و علاوه بر آبرسانی و کمک به حفظ سد پوستی، باعث می شود که جوانی شما حفظ شود، صورتتان همواره درخشان و سفید تر و روشن تر باشد و به صورت کلی، ظاهرتان از آنچه که در انتظارتان است بیشتر جوان بماند.

کرم مرطوب کننده، آبرسان و سفید کننده ویتامین سی گلدن مود

دو محصول دیگری هم که قصد معرفی آنها را به شما داریم با خواص همین محصول می باشند اما دارای ترکیبات دیگری هستند که خواص آنها را متفاوت کرده است. یکی از آنها کرم مرطوب کننده آووکادو گلدن مود است که خواص ترمیم کنندگی بسیار بالایی دارد

و دیگری هم کرم مرطوب کننده آلوئه ورا گلدن مود است که به دلیل استفاده از آلوئه ورا خواص ابرسانی بیشتری دارد.

سخن آخر

حال که تفاوت کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان را می دانید و تصمیم به خرید یک مرطوب کننده خوب با خاصیت آبرسانی گرفته اید باید بگوییم که کار درستی انجام داده اید، چراکه همه پزشکان توصیه می کنند که در ترتیب استفاده از محصولات مراقبتی، سه محصول از همه مهم تر می باشند، ابتدا شوینده ای که صورتتان را با آن می شویید، سپس یک کرم مرطوب کننده برای ایجاد سد پوستی و نهایتا کرم ضد آفتاب برای تقویت سد پوستی در مقابل عوامل بیرونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *