دسته بندی نشده

آیا استفاده از کرم مرطوب کننده پوست صورت را تیره می کند

آیا استفاده از کرم مرطوب کننده پوست صورت را تیره می کند

ممکن است مرطوب کننده جدیدی خریداری کرده باشید و بعد از استفاده از آن، متوجه تیره تر شدن صورتتان شده باشید، این در حالی است که ممکن است حتی انتظار روشن کردن پوست و صورتتان ار از آن داشته بوده باشید، این اتفاق ممکن است به سرعت این سوال را در ذهن شما به وجود آورد که ” آیا استفاده از کرم مرطوب مرطوب کننده پوست صورت را تیره می کند یا نه ” در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ داده و به شما بگوییم که چرا این کرم ها باعث تیره شدن پوستتان می شود.

آیا واقعا کرم مرطوب کننده پوست را تیره می کند ؟

قبل از هر چیزی باید به این موضوع و این اصل مهم اشاره داشته باشیم که در واقع پوست افراد مختلف با هم متفاوت هستند و بر همین اساس، کرم های مرطوب کننده و صد البته در مثیاس بزرگتر، محصولات مراقبت از پوست و انواع لوازم آرایشی مختلف، برای پوست هر فرد متفاوت می باشند و در واقع دلیل این همه تنوع نیز همین موضوع است، ممکن است کرمی که برای شما اثر روشن کنندگی دارد، برای فردی دیگر اثر روشن کنندگی نداشته باشد، و یا کرمی که برای شما قابلیت ضد جوش دارد، در فردی دیگر حتی جوش های صورتش را نیز تحریک کند.

بنابراین مهمترین اصل و اساس قبل از اقدام به استفاده از هر محصول مراقبتی به ویژه کرم های مرطوب کننده، برای اینکه مرحله اول پاسخ به این سوال که آیا استفاده از کرم های مرطوب کننده، پوست صورت را تیره می کنند یا نه، این است که محصول مناسبی برای نوع پوستتان انتخاب کنید. البته این را ینز فراموش نکنید که برخی از محصولات مراقبت از صورت، مناسب برای انواع پوست ها می باشند و این ها نمونه هایی هستند که به دلیل عدم تناسب، باعث نتیجه عکس و به عنوان مثال تیره شدن پوست و صورت شما نخواهند شد. بیاید قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم، با هم مروری بر نحوه کار کرم های مرطوب کننده داشته باشیم.

ترکیباتی در کرم های مرطوب کننده که پوست را تیره می کنند

در واقع موضوع مهم دیگری که ممکن است از آن بی خبر باشید و باید حتما در نظر داشته باشید، این است که در حال حاضر فقط روشن شدن پوست نیست که طرفدار دارد و در بازار ها شاهد رونق و افزایش فروش و البته ترند شدن استفاده از محصولات و لوازم آرایشی برنزه کننده هستیم، این یعنی تولید کرم های مرطوب کننده تیره کنند و برنزه کننده نیز رواج یافته است و در ساخت برخی از کرم های مرطوب کننده از ترکیباتی استفاده می شود که پوست و صورت را تیره می کنند.

البته نگران نباشید، اگر به اشتباه یک کرم نمونه تیره کننده از این کرم ها را خریداری کرده اید و از عدم فاسد شدن آن و یا عدم استفاده نادرست از آن مطمئن شده اید و از بابت مقدار تیره شدنی که پوست صورت شما با آن موجه شده است، مشکلی ندارید، باید این موضوع را بدانید که این نمونه های تیره کننده نیز همانند کرم های مرطوب کننده عادی، ساخته می شوند، همان ترکیبات را دارند و صرفا با مقداری برنزه کننده آغشته شده اند. بنابراین از لحاظ کارایی و عملکرد تفاوتی نخواهند داشت.

اما همه کرم های مرطوب کننده، که تیره کننده نیستند!!

بله با وجود اینکه ممکن است دلیل اینکه پوست صورتتان تیره شده و پاسخ سوال ” آیا کرم مرطوب کننده پوست و صورت را تیره می کند ” برای شما موضوع بالا نباشدو ممکن است یا در بهترین زمان برای استفاده از کرم مرطوب کننده از ان استفاده نمی کنید و یا شاید هم طرز صحیح استفاده از کرم مرطوب کننده را بلد نیستید و به درستی از آن استفاده نمی کنید.

مهمترین نکته برای جلوگیری از تیره شدن پوست با استفاده از کرم مرطوب کننده این است که طرز صحیح استفاده از آن را بلد باشید و حتما حتما حتما قبل از استفاده از کرم مرطبو کننده صورتتان را بشورید و از آن بر ریو صورت تمیزتان استفاده کنید. نباید هیچ ارایشی داشته باشید، باید آلودگی ها از روی صورتتان از بین رفته باشند و سلول های مرده نیز پاکسازی و لایه برداری شده باشند.

آیا می دانید که یکی از دلایلی که استفاده از کرم مرطوب کننده پوست صورت را تیره می کند، این است که سلول های مرده، آلودگی ها، لوازم آرایشی باقیمانده روی صورت و سایر مواردی که با شستشو از بین می رفتند، از روی صورت شما پاک نشده و هنوز وجود دارند و شما نیز با استفاده کرردن از یک کرم مرطوب کننده، صورتتان را مهر و موم کرده و باعث می شوید که این آلودگی ها جذب شده و یا سلول های مرده به مسدود کردن بیشتر منافذ شما ادامه داده و نهایتا هم صورتتان را تیره تر کنند و هم جوش هایی را نیز به وجود آورند.

سخن آخر

در پایان باید بگوییم که اگر به پاسخ سوال آیا خود رسیده اید و می دانید که چرا استفاده از کرم مرطوب کننده پوست صورت را تیره می کند، بهتر است قبل از خرید کرم مرطوب کننده از اینکه محصولی که انتخاب کرده اید، برنزه کننده است یا نه مطمئن شده و همچنین طرز استفاده از آنها را نیز قرا گرفته و حتما بر روی صورت لایه برداری شده، تمیز و بدون آرایشی و آلودگی استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *