دسته بندی نشده

آموزش نحوه گذاشتن و برداشتن لنز رنگی در چشم

آموزش نحوه گذاشتن و برداشتن لنز چشم رنگی

یکی از جدید ترین ترند های آرایشی که خیلی از خانم ها به آن علاقه دارند و معمولا برای مکان ها مختلف، مراسمات گوناگون و شرایط مختلف از آن استفاده می کنند، لنز چشم های رنگی است. این محصولات جذابیت خاصی دارند، زیبایی بی نظیری به چشم های شما می بخشندن و در صورت خرید لنز چشم رنگی مناسب، بسیار طبیعی نیز می باشند. اما در صورتی که شما هم نمونه ای از این محصول ار خریداری کرده اید و می خواهید از آن استفاده کنید، باید آموزش ببینید و نحوه گذاشتن و برداشتن لنز رنگی در چشم را بلد باشید. به همین منظور ما این مقاله را برای شما تنظیم کرده ایم تا به سوال چجوری لنز چشم بگذاریم شما پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

چجوری لنز چشم بگذاریم

گذاشتن و برداشتن لنز رنگی در چشم کار چندان سختی نیست، اما نکاتی دارد که در صورت عدم رعایت این نکات ممکن است چشم هایتان دچار قرمزی شود، ملتهب گردد، حتی عفونت کند و یا لنز به درستی در داخل آنها قرار نگیرد. به صورت کلی گذاشتن و برداشتن لنز چشم رنگی در چشم به دو صورت امکان پذیر است، شما هم می توانید از دست هایتان استفاده کنید و هم می توانید با استفاده از اپلیکاتور مخصوص گذاشتن و برداشتن این کار را انجام دهید. به همین منظور باید مراحل زیر را انجام دهید :

نحوه گذاشتن لنز چشم رنگی با دست

  • قبل از هر چیزی باید دست هایتان را به خوبی شستشو دهید، هر آلودگی بر روی آنها وجود دارد را از بین ببرید و اجازه دهید که خودشان خشک شوند و برای خشک کردنشان از پارچه، حوله و یا دستمال کاغذی استفاده نکنید، چراکه این گزینه ها دارای پرز می باشند و دست هایتان برای گذاشتن لنز چشم باید حتما بدون پرز باشد. دقت داشته باشید که در هر صورت، حتی اگر از تمیزی 00% دست هایتان نیز مطمئن شوید، حتما قبل از گذاشتن لنز چشم رنگی، آن ها را تمیز بشورید.
  • در این مرحله باید لنز ها را از داخل محلولشان بیرون بیاورید، برای این کار از انگشت اشاره تان استفاده کنید، لنز را فشار ندهید، چراکه آسیب خواهد دید و بعد از بیرون آوردن آن در این مرحله از آموزش و قبل از گذاشتن لنز در چشم بهتر است که با استفاده از محلول یا مایع لنز، آن را کاملا شسشتو داده و ضد عوفنی کنید، تا هر گونه پرز، آلودگی و چیزی که بر روی آن قرار دارد به کل از بین رود. دقت داشته باشید که شستشوی لنز ها به وسیله مایع قبل از گذاشتن آنها در چشم، باعث بهتر شدن دید نیز می شود و چشم هایتا نرا تار نمی کند و باعث بروز عوفنت، قرمزی و التهاب نیز نمی شود. برای این کار مقداری مایع را بر روی لنز و کف دستتان بریزید تا لنز کامل غرق در مایع شود و با نوک انگشت تمیز اشاره تان آن را کمی هم از پشت و هم از رو ماساژ دهید.
  • در این مرحله از آموزش وقت گذاشتن لنز چشم رنگی در چشم هایتان است. به همین منظور لنز را برداشته و در جهت رو، یعنی قسمتی که در داخل چشم های شما، رو به فضای بیرون قرار دارد، لنز را بر روی نوک انگشت هایتان قرار دهید، سپس با استفاده از دست دیگرتان پلک پایینی چشم هایتا نرا به سمت پاییین تر کشیده، چشم هایتان را تا حد توان باز کرده و از پایین و رو به بالا به آرامی لنز را به چشم هایتان نزدیک کنید، دقت داشته باشید که نیازی نیست لنز را فشار دهید، به محظ اینکه لنز چشم رنگی به چشم های شما و مایع روی مردمک چشمتان نزدیک شود، خود را به سمت چشم ها و داخل کشیده و به آرامی در محل خود، یعنی بر روی سیاهی چشم هایتان قرار خواهد گرفت.
  • بعد از این مرحله از آموزش نحوه گذاشتن لنز چشم رنگی بر روی چشم هایتا نیازی نیست که کار خاصی انجام دهید و سپس کمی پلک بزنید تا لنز به خوبی در چشم هایتان جای خود را پیدا کرده و بر روی سیاهی چشم ها به درستی بنشیند.

نحوه گذاشتن لنز چشم رنگی با استفاده از اپلیکاتور

برخی از لنز چشم های رنگی همانند لنز چشم رنگی های برند گلدن مود، دارای اپلیکاتور هایی می باشند که به وسیله آنها می توانید نحوه گذاشتن و برداشتن لنز رنگی در چشم هایتان را راحت تر انجام دهید. برای همین منظور تعداد دو اپلیکاتور، همراه با هر لنز چشم وجود دارد که یکی از آنها برای گذاشتن لنز در چشم است. آموزش نحوه گذاشتن لنز چشم رنگی در چشم به وسیله اپلیکاتور نیز دقیقا همانند نحوه انجام آن با دست است، با این تفاوت که در مرحله ای که می خواهید لنز را در چشم هایتان قرار دهید، به جای استفاده از نوک انگشت اشاره، از اپلیکاتور مخصوصی که همانند خود لنز به یک دسته و به صورت مقعر طراحی شده است استفاده می کنید و لنز را به وسیله آن در داخل چشم ها قرار می دهید. استفاده از این اپلیکاتور بهداشتی تر است، اما گذاشتن لنز چشم رنگی در چشم با دست برای بسیاری از خانم ها راحت تر می باشد.

آموزش نحوه گذاشتن لنز چشم رنگی در چشم

نحوه برداشتن لنز چشم رنگی با دست

حال که نحوه گذاشتن لنز در چشم را یاد گرفته اید و مهمانی به اتمام رسیده و یا از سر کار و بیرون برگشته اید و می خواهید آن را بیرون بیاورید، نیاز است که نحوه برداشتن لنز چشم نگی را نیز آموزش ببینید، چراکه بسیاری از خانم هایی که آموزش دست و اصولی نمی بینند و به هر طریقی که شده لنز را از چشم هایشان بیرون می آورند، معمولا دچار قرمزی و التهاب و سروزش و خارش و عفونت چشم می شوند. برای همین موضوع بهتر است که مراحل زیر را به درستی انجام دهید :

  • قبل از هر چیزی باز باید دست هایتان را تمیز بشورید، به صورت کلی لنز چشم از محصولاتی است که بر حساس ترین قسمت بدن یعنی چشم ها استفاده می شود و تمیزی و ضد عفنوی بودن آن و اجسامی که هنگام گذاشتن و برداشتن لنز ها با چشم هایتان در اتباط هستند، از جمله دست هایتان، بسیار مهم است، پس دست هایتان را تیمز شسته و اجازه دهید که خودشان خشک شوند.
  • معمولا همراه با لنز چشم ها قطره ای نیز ارائه می شود که بهترین کا برای بیرون آوردن راحل لنز چشم رنگی از چشم ها، این است که مقداری قطره بر روی چشم هایتان بریزید و سپس مراحل دیگر را اجرا نمایید.
  • حال با یکی از دست هایتان پلک پایینی چشم هایتان را به سمت پایین کشیده و تا می توانید چشم هایتان را باز کرده و روبرو را نگاه کنید، سپس با استفاده از انگشت شست و اشاره تمیز دست هایتان و با نوک آنها ( نوک ناخن ها نه و نک گوشتی انگشت هایتان ) به حالت نیشگون گرفتن، به آرامی لنز را از روی چشم هایتان گرفته و به آرامی به سمت بیرون بکشید، دقت داشته باشید که این کار را به آرامی انجام دهید، چراکه بدون هیچ فشاری، لنز با انگشت های شما خواهد آمد.
  • سپس در این مرحله از آموزش نحوه برداشتن لنز چشم رنگی از روی چشم، مجدد لنز چشم را بر روی دست هایتان گذاشته و به محلول یا همان مایع لنز آن را ضد عفونی کرده، مایع داخل نگهدارنده لنز ها را تعویض کرده و لنز ها را به درستی در محل درستشان قرار دهید.

آموزش نحوه برداشتن لنز چشم رنگی در چشم

نحوه برداشتن لنز چشم رنگی با اپلیکاتور

همانطور که گفته شد اپلیکاتور هایی که همراه با پک لنز چشم هستند معمولا دو عدد می باشند که یکی از آنها برای برداشتن است، بر خلاف مرحله گذاشتن لنز چشم رنگی در چشم که استفاده از انگشت ها تقریبا آسان تر و حرفه ای تر بود، اپلیکاتور برداشتن لنز به صورتی طراحی شده که استفاده از آن برای برداشتن لنز چشم رنگی از استفاده از دست ها راحت تر است و ریسک کمتری دارد. این اپلیکاتور انبری طراحی شده است و به صورت نیشگونی که در مرحله قبل توضیح داده شد، لنز را از روی چشم های شما گرفته و بیرون می کشد. سایر نکات و مراحلی که در آموزش نحوه برداشتن لنز چشم رنگی از روی چشم ها در بخس قبلی توضیح داده شد را با استفاده از اپلیکاتور نیز باید رعایت نمایید.

سخن آخر و نتیجه گیری

در نهایت باید بگوییم که آموزش نحوه گذاشتن و برداشتن لنز چشم رنگی در چشم به صورت بالا است و شما هم می توانید از دست هایتان البته به صورت تمیز استفاده کنید و هم از اپلیکاتور های ضد عفونی شده همراه با پک لنز نیز می توانید استفاده نمایید. پس حتما هنگام گذاشتن و برداشتن لنز چشم رنگی نگات بالا را رعایت فرمایید تا لنز چشم بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *