دسته بندی نشده

سایه گلیتری چیست + کاربرد و طرز استفاده از سایه گلیتر

سایه گلیتری چیست و چه کاربردی دارد

آرایش و میکاپ شاین همیشه طرفدار های به خصوص خود را داشته است و افراد بسیار زیادی برای مهمانی ها، برای عروسی، برای تولد و مراسمات و اجتماع های خاص خودشان از این سبک آرایش و میکاپ استفاده کرده اند. برای داشتن یک میکاپ شاین و زرق و برق دار، باید از محصولات آرایشی اکلیلی و گلیتری همانند سایه گلیتر استفاده کنید، که در این مقاله می خواهیم توضیح دهیم که چیست، چه کاربردی دارد و تاثیر آن در میکاپ شما تا چه اندازه است. پس اگر به آرایش پر زرق و برق علاقه دارید و یا می خواهیم لوازم آرایشی مختلف را بشناسید، ادامه مطالب را با ما همراه باشید.

سایه گلیتری چیست ؟

به صورت کلی گلایتر یا گلایتر که البته تلفظ صحیح آن گلیتر است، به معنی زرق و برق و درخشش می باشد و در لوازم آرایشی به محصولاتی گلیتری گفته می شود که حاوی اکلیل باشند، سایه چشم گلیتر، لاک ناخن گلیتر و … به نمونه هایی از این محصولات گفته می شود که اکلیلی هستند. استفاده از سایه چشم های گلیتری بسیار کم است، اما معمولا خانم هایی که به متفاوت بودن علاقه دارند، دوست دارند در مهمانی ها و به ویژه عروسی ها و تولد ها بدرخشند و جسارت ایجاد تغییرات بزرگ را دارند، در میکاپ هایشان برای این مراسمات خاص اری اطراف چشم هایشان از سایه چشم گلیتری استفاده می کنند. در پاسخ به سوال سایه چشم گلیتری چیست، باید این را نیز بدانید که این محصولات می توانند رنگ های مختلفی داشته باشند، اما معمولا رنگ های نقره ای، طلایی، و سایه هایی روشن از رنگ صورتی آنها محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه دارد.

سایه گلیتری چیست و چه کاربردی دارد

انواع سایه چشم های گلیتری

این محصولات انواع مختلفی دارند، به صورت های مختلف ساخته می شوند و از لحاظ ویژگی های مختلف با هم تفاوت هایی اساسی دارند که به صورت کلی محبوب ترین ها و پر فروش ترین پالت های سایه چشم که خیلی از افراد از ما می پرسند که چیست، به صورت زیر می باشند و چهار مدل از همه انواع آنها محبوب تر می باشند و بیشترین فروش را به خود اختصاص داده اند :

  • سایه چشم های گلیتری شل : این ها بافتی تقریبا مایع و نسبتا جامد دارند و معمولا در ظروف سرم مانند و یا شیشه ای و گلدان مانند نگهداری می شوند و استفاده از آنها به وسیله براش مخصوص امکان پذیر است. سایه چشم های شل را می توان هم به صورت جداگانه و مستقیما بر روی چشم ها و هم به صورت ترکیبی با سایه چشم های رنگ خنثی، مات و دیگر رنگ های موجود در پالت ها استفاده نمود.
  • سایه چشم گلیتری کرمی : این ها دقیقا همانند نمونه های معرفی شده در بخش قبلی هستند، اما بافت نسبت سفت تر و منسجم تری دارند و هم عملکرد نهایی آنها و هم اعمال و کاراییشان دقیقا مشابه با سایه چشم های گلیتری شل می باشد.
  • سایه چشم های گلیتری فشرده : اگر به یک پالت سایه چشم کامل دقت فرمایید، متوجه خواهید شد که برخی از رنگ ها زرق و برق دار می باشند، این ها در واقع همان نمونه های گلیتری فشرده هستند که به منظور خرید کامل تر توسط شما در پالت های همه رنگ عرضه می شوند و هزینه های مورد نیاز برای خرید لوازم آرایشی شما را کاهش می دهند.
  • سایه گلیتری تاپر یا لایه بالایی : تاپر از کلمه اینگلیسی topper گرفته شده است و به معنی بالاترین است و این سایه های گلیتری که معمولا به صورت تک رنگ عرضه می شوند، به صورت جداگانه قابل استفاده نیستند و باید حتما بر روی یک رنگ دیگر از پالت سایه چشم شما اعمال شود و نتیجه بسیار زیبایی به آن خواهد بخشید.
  • سایه گلیتر مایع : این ها نیز نوع دیگری از این محصولات هستند که در پاسخ به سوال سایه گلیتر مایع چیست باید بگوییم که همانند رژ لب مایع هستند و دقیقا در بسته بندی مشابهی قرار می گیرند و به صورت ترکیبی و هم جداگانه با استفاده از اپلیکاتور سری آنها که مشابه اپلیکاتور رژ لب ها می باشد، اعمال می شود. نتیجه نهایی این نمونه ها به دلیل پیگمنت بالایی که دارند بسیار زیبا است، اما معمولا بسیار کم در بازار وجود دارند.
  • سایه چشم گلیتری پودری : گلیتر های پودری چیزی مشابه با پنکیک می باشند، اما دارای اکلیل های رنگی ویژه ای هستند که باعث براق شدن چشم های شما خواهند شد. گلیتر های پودری محبوبیت پایین تری نسبت به بقیه دارند اما باز کاور و پیگمنت بالایی دارند.

سایه گلیتری چیست و چه کاربردی دارد

کاربرد سایه چشم گلیتر چیست ؟

همانطور که گفته شد، این محصول آرایشی برای زرق و برق داردن و بیشتر کردن جذابیت چشم ها به سایه چشم شما افزوده می شود و بسته به یکی از انواع مدل هایی که در بالا معرفی شدند، یا به صورت ترکیبی و یا جداگانه بر روی پلک ها قرار می گیرند. به عنوان نکاتی در کاربرد این محصول و استفاده از آن، باید بدانید که هر چیزی مکانی دارد و هر محصولی کاربردی و استفاده از سایه چشم گلیتری به دلیل اینکه برای بسیاری از محیط ها مناسب نیست، بسیار کمتر می باشد.

بیشترین کاربرد سایه چشم های گلیتری، برای مراسمات، عروسی ها، مجالس و تولد ها است و برخی اوقات می توانید برای بازار گردی هایتان و یا مسافرت ها و … نیز مقداری از آن استفاده کنید، در غیر این صورت برای مکان های عمومی، مجالس سنگین و یا سر کار رفتن و مدرسه و دانشگاه، بهتر است که از سایه چشم گلیتری استفاده ننمایید.

سایه گلیتری چیست و چه کاربردی دارد

طرز استفاده از سایه چشم گلیتری

به صورت کلی اگر می دانید طرز استفاده سایه چشم های دیگر و غیر گلیتری چیست، پس باید استفاده از نمونه های گلیتری را نیز بلد باشید، البته نکات اضافه ای بر استفاده از نمونه های معمولی در استفاده از نمونه های گلیتری وجود دارد که با مطالعه ادامه این مطلب ما هم راهنمای طرز استفاده صحیح را به شما خواهیم گفت و هم این نکات را نیز خدمت شما عرض خواهیم کرد پس برای استفاده صحیح از این محصول باید …. :

  • قبل از استفاده از سایه چشم گلیتری از یک پرایمر برای جلوگیری از ترشح چربی و صاف و یکدست کردن بافت پلک ها و دور چشم و همچنین افزایش ماندگاری میکاپ استفاده کنید. این کار به چسبندگی بیشتر سایه چشم گلیتری و بیس ساده آن نیز کمک خواهد کرد.
  • البته در نظر داشته باشید که باید حتما قبل از پرایمر زدن صورتتان را کامل شسته باشید، آرایش قدیمی و کهنه ای بر روی پلک های شما وجود نداشته باشد و آن را کامل تمیز نمایید.
  • سعی کنید هارمونی رنگ ها را بشناسید، بدانید که کدام رنگ برای ترکیب با رنگ فعلی سایه چشم ساده شما و یا نوع آرایشی و طرز لباس پوشیدنتان مناسب است و از سایه مناسب گلیتری برای چشم هایتان استفاده کنید.
  • از یک برس صاف و متراکم و بدون ریزش برای اعمال سایه بر روی پلک هایتان استفاده کنید، چراکه برس های شل و ل نتیجه خوبی نخواهند داد و اعمال سایه به وسیله آنها بسیار دشوار خواهد بود.
  • در نظر داشته باشید که بر خلاف سایه ساده چشم، گلیتر را زیاد نزدیک گوشه های بیرونی و یا خراجی نزنید و با استفاده از براش مخصوصی که انتخاب کرده اید، درست به وسط پلک هایتان بزنید و سپس به طرفین پخش نموده و فید کنید.
  • حال هر گونه بیرون زدگی و اضافه هایی که بر روی قسمت های مختلف صورتتان است را پاک کنید تا آرایش بی نقص ما خود را کامل و زیبا نشان دهد.
  • بعد از اعمال سایه چشم گلیتری می دانید وقت چیست ؟ وقت آن است، که خط چشم خود را با استفاده از خط چشم مایع گلدن مود کشیده و با استفاده از یک ریمل مناسب برای مژه هایتان از میان تنوع مدل های برند گلدن مود، ریمل با کیفیتی نیز انتخا کنید.

سایه گلیتری چیست و چه کاربردی دارد

خرید بهترین نمونه

اگر قصد خرید سایه چشم گلیتری مناسب و با کیفیت دارید، محصولاتی که در ادامه ما برای شما عزیزان لیست کرده ایم و امکان خریدشان را فراهم کرده ایم، بیشتر از برند فرانسوی گلدن مود می باشند و یا به صورت پالت هایی هستند که شامل رنگ های گلیتری هستند و یا به صورت پالت هایی تنها ساخته شده از رنگ های گلیتری بسیار کاربردی و پر طرفدار می باشند که در صورت استفاده ملایم از آنها می توانید برای دور همی های ساده، بازار گردی و مهمانی های کوچک نیز از آن ها استفاده کنید و در صورت استفاده صحیح برای میکاپ عروس و یا میکاپ برای عروسی و مراسمات بزرگ نیز ایده آل هستند.

 

سخن آخر و نتیجه گیری

حالا که می دانید سایه گلیتر یا گلیتری یا همان گلایتری و به عبارتی اکلیلی چیست و چه کاربردی دارد و یا طرز استفاده از آن به چه صورت است و برای چه قسمت هایی از صورت و در چه شرایطی باید از آن استفاده شود، بهتر است که همین الان نسبت به خرید سایه چشم گلیتری اقدام کنید، پالت خوبی خریداری کنید و حتما در شرایط خاص برای خاص تر کردن میکاپ صورتتان و جلب توجه بیشتر و یا روح بخشیدن به آرایشتان از رنگ های مختلف آن با توجه به آموزش های دیگری که در بخش وبلاگ فروشگاه در رابطه با سبک های مختلف آرایش چشم داده ایم، استفاده نمایید.

منبع : ritacharitabletrust

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *