دسته بندی نشده

سرم صورت چیست و برای چه چیزی خوبه ؟

سرم صورت چیست و چه کاربردی دارد

می خواهید پوست سالمی داشته باشید؟ دوست دارید همواره جوان تر به نر برسید؟ سرزنده تر باشید، صورتتان شاداب تر باشد و هیچ گاه از مشکلاتی همانند خشکی پوست و یا چین و چروک و … رنج نبرید؟ باید از سرم صورت استفاده کنید، اگر نمی دانید این محصول مراقبتی جدید و بسیار کاربردی و البته محبوب در بین خانم ها و پر استفاده در روتین های مراقبتی پوستی چیست، این مقاله برای شما نوشته شده است. در ادامه علاوه بر اینکه برای شما توضیح خواهیم داد که سرم صورت چیست، به شما خواهیم گفت که کاربرد آنها نیز چیست، برای چه مشکلات پوستی خوب هستند و دقیقا چه کاری را برای پوست و صورت شما انجام خواهند داد. با ما باشید با بررسی این محصولات مراقبت از پوست محبوبف رایج و کاربردی

سرم صورت چیست؟

سرم های صورت نوعی محصول مراقبت از پوست با بافتی سبک اما فرمول هایی غلیظ و سرشار از ترکیبات مفید برای پوست هستند، که به راحتی و با سرعت بسیار زیاد به پوست و صورت شما جذب شده و بر خلاف کرم ها بافتی بسیار نازک تر و البته احساسی سبک تر دارند، در واقع سرم های صورت بافتی مایع دارند و بیشتر بر پایه اب ساخته می شوند، اما برخی از آن ها بر پایه روغن نیز می باشند، این محصولات، یکی از بهترین محصولات مراقبتی پوستی هستند و بسته به ترکیباتشان می توانند خواص بسیار زیادی برای پوست و صورت شما داشته باشند. در روتین های مراقبتی پوستی سرم ها همواره بهترین محصولات می باشند.

سرم صورت چیست و چه کاربردی دارد

کاربرد سرم صورت چیست؟

اگر به صورت دقیق تر بخواهیم برای شما توضیح دهیم که سرم صورت چیست و برای چه چیزی استفاده می شود، باید بگوییم که این محصولات مراقبتی، فرمول هایی بسیار باور نکردنی هسند که قدرت جذب فوق العاده بیشتری از هر محصول مراقبتی دیگری دارند و به دلیل اینکه راهی مناسب برای رساندن موثر مواد مفید به پوست می باشند، با هدف قرار دادن مشکلات خاص پوستی، همانند چین و چروک، جوش های صورت، خشکی، آکنه، لکه ها و … همانطور که گفته شد، بسته به ترکیباتشان، آنها را درمان کرده و در داشتن پوستی سالم و بدون مشکل به شما کمک خواهند کرد.

سرم های صورت از چه چیزی ساخته شده اند ؟

در واقع سرم های صورت از ترکیبات مختلیف ساخته می شوند و همین ترکیبات مختلف هستند که خواص آن ها را نیز تعریف می کند و باعث می شود که برای مشکلات مختلف پوستی قابل استفاده باشند . برخی از ترکیبات و مواد فعالی که از آنها در ساخت این محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود، ویتامین سی C، ویتامین ای E، رتینول ها، AHA ها، گلیسیرین، پپتاید ها، آلفا هیدروکسی، آب، هیالورونیک اسید، نیاسینامید، فیلر، بوتاکس و مواردی از این قبیل است که هر کدام ویژگی و خاصیتی به سرم صورت اضافه می کنند که در ادامه بررسی خواهیم کرد که این خواص چیست.

سرم صورت چیست و چه کاربردی دارد

اما خواص استفاده از سرم صورت

حال که می دانید این محصولات مراقبت از پوست چیست و چه کاربردی دارند بهتر است به صورت دقیق تر برخی از مشکلات پوستی رایجی که به وسیله سرم های صورت رفع خواهند شد و یا سرعت درمان آنها افزایش خواهد یافت را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

سرم های صورت سرعت جذب فوق العاده بالایی دارند

به دلیل اینکه چسبناکی سرم های صورت کمتر است و قوام کمتری نسبت به کرم ها و لوسیون ها دارند، سرعت جذب آنها نیز بسیار بالاتر می باشد، به همین دلیل است که در یک روتین مراقبتی پوستی صحیح و در ترتیب روتین مراقبتی پوستی، استفاده از سرم صورت در ابتدای شروع کار و بلافاصله بعد از شستشوی صورت می باشد.

سرم های صورت منافذ را پالایش می کنند

از مشکلاتی که بسیاری از پوست ها به ویژه پوست های چرب دارند، منافذ بزرگ شده و پر از آلودگی ها و سلول های مرده است که پالایش و تمیز کردن آنها با سرم های صورت از هر محصول دیگری بهتر است، چراکه این محصولات همانطور که گفته شد، سرعت و قدرت جذب بالاتری دارند و می توانند هم ظاهر منافذ را کاهش دهند و هم آلودگی ها و سلول های مرده داخل آنها را نیز از بین ببرند.

سرم ها باعث تسکین پوست های حساس می شوند

معمولا پوست هایی که حساس هستند، خشک می باشند، پوست های خشک، لایه بیرونی پوستی آنها قوی نیست و به اندازه ای ضعیف شده که باعث التهاب پوست می شود. اما استفاده از بسیاری از سرم ها با تقویت این لایه مانع از حساس شدن و التهاب آن و نتیجتا مانع از سرخی و خارش و سوزش آن خواهد شد.

سرم صورت می تواند علائم خستگی را نیز کاهش دهد

موارد بسیار زیادی باعث خسته دیده شدن صورت می شوند، مهمترین دلیل خسته دیده شدن صورت، کم خوابی است اما عواملی مانند، تغذیه نا مناسب، سیگار کشیدن و حتی قرار گرفتن در معرض خورشید نیز می تواند شما را خسته نشان دهد، یکی از خواص سرم های صورت مختلف این است که با بازسازی سلولی و تغذیه آنها و افزایش گردش خون، باعث می شود که سلول های پوست صورت شما سرحال تر شده و درخشان تر و کمتر خسته به نظر برسید.

باعث کاهش خطوط ریز و چین و چروک روی صورت می شود

همانطور که گفته شد، یکی از ترکیبات تشکیل دهنده سرم های صورت پپتاید ها و یکی دیگر نیز ویتامین هایی از جمله ویتامین سی می باشد، وجود این دو مورد در سرم های صورت باعث افزایش تولید کلاژن و نتیجتا پر شدن خطوط و جلوگیری از بروز خطوط و چین و چروک به دلیل افزایش توانایی پوست در بازسازی و ترمیم سلولی می شود. بنابراین استفاده از برخی از سرم های صورتی که می توانند تولید کلاژن در پوست شما را افزایش دهند، مانع از بروز خطوط و چین و چروک روی پوست شما و درمان آنها خواهد شد.

دارای اثر روشن کننده و درخشان کننده پوست و صورت می باشند

بسیاری از سرم های صورت دارای ترکیباتی می باشند که باعث می شوند تولید رنگدانه ها یا همان ملانین ها که باعث پر رنگ تر شدن و تیره تر شدن پوست و بروز لکه ها می گردند در سلول های پوستی شما کاهش یافته و یا از سلول های مرده روی پوست لایه برداری شده و بدین ترتیب پوستتان روشن تر شده و از کدر شدن و به سمت تیرگی رفتنش جلوگیری شود. استفاده از این سرم های صورتی که دارای خاصیت روشن کنندی می باشند، در درمان هایپرپیگمانتاسیون، لکه های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی و حتی جای جوش نیز بسیار موثر است.

علاوه بر پالایش منافذ آنها را نیز کاهش خواهند داد

می دانید یکی از بهترین خواص استفاده از سرم صورت برای پوست های چرب چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که یکی از عواملی که به ویژه در پوست های چرب باعث بروز جوش ها می شوند، منافذ باز می باشند، در داخل این منافذ، آلودگی و سلول های مرده و چربی اضافه پوست تجمع پیدا کرده و بدین ترتیب جوش های زیر پوتی به وجود می آیند، استفاده از یک سرم صورت مناسب می تواند علاوه بر پاکسازی این منافذ به شما کمک کند که به مرور زمان کوچکتر و کوچکتر نیز گردند که این امر هم باعث می شود که ظاهر صورت شما زیبا تر و سفت تر به نظر برسد و هم از تجمع آلودگی ها در داخل آنها نیز جلوگیری شود.

سرم صورت چیست و چه کاربردی دارد

سرم های صورت با آکنه مبارزه کرده و از بروز جوش نیز جلوگیری می کنند

می دانید یکی دیگر از مزیت های همان سرم هایی که به کاهش تجمع چربی کمک می کنند و از سلول های مرده روی پوست لایه برداری می کنند و به کاهش چربی پوست روی شما کمک می کنند چیست؟ در واقع این سرم ها به کاهش به وجود آمدن جوش های روی صورت شما و رفته رفته از بین رفتنشان نیز کمک خواهند کرد. در واقع سرم های صورت ضد جوش با کمک به تمامی این موارد از فعالیت باکتری های مولد جوش نیز می کاهند و بدین ترتیب باعث می شوند که جوش های صورت شما متوقف گردند.

باعث سفت شدن و لیفت صورت و جلوگیری از افتادگی می شوند

با افازیش سن علاوه بر بروز چین و چروک بر روی صورت به دلیل از دست رفتن و کاهش تولید کلاژن و الاستین، بافت های سلولی شروع به شل شدن کرده و نتیجتا پوست صورت شما دچار افتادگی نیز خواهد شد، استفاده از برخی از سرم های صورت باعث می شود که ظاهر صورت شما، سفت تر و کشیده تر به نظر برسد و از افتادگی پوست و شل شدن آن بر روی صورتتان جلوگیر شود. می دانید ارزش استفاده از این سرم های صورت چیست؟ در واقع ارزش استفاده از آنها این است که ظاهر شما پیر نخواهد شد و همواه جوان تر جلوه خواهید کرد.

طریقه استفاده از سرم صورت چیست

در واثع اگر بخواهیم به شما بگویم که راز دریافت بهترین نتیجه از استفاده از سرم صورت چیست باید بگوییم که طریقه و طرز و نحوه استفاده از آن می باشد. مهمترین نکته در رابطه با این محصول مراقبتی این است که باید در یک روتین مراقبتی پوستی استفاده شود. یعنی استفاده از آن بدون داشتن یک روتین پوستی صحیح، بدون نیجه خواهد بود. اما روتین پوستی چیست و چگونه بید سرم صورت را در آن گنجاند.

تعریف اینکه روتین مراقبتی پوستی چیست را در یک مقاله دیگر در قسمت وبلاگ فروشگاه انجام داده ایم، اما به صورت مختصر اگر توضیح دهیم، قبل از هر چیزی باید ابتدا صورتتان را تمیز شستشو داده و از هر گونه آلودگی و لوازم آرایشی روی پوستتان تمیز و پاکیزه نمایید، سپس از یک تونر صورت برای تنظیم PH و آماده کردن منافذ برای دریافت مواد مغذی استفاده کنید.

پس از انجام این دو مرحله حال نوبت آن است که از رم صورت استفاده نمایید. نیازی نیست که مقدار بسیار زیادی از آن استفاده کنید. بیشتر کردن دوز استفاده باعث دریافت نتیجه بهتر نمی شود و کافیست مقدار مناسبی که بتوان تمامی پوست را با آن پوشش داد، استفاده کرد. بهترین کار این است که بعد از ریختن قطرات سرم صورت به وسیله قطره چکان همراه آن بر رروی صورتتان، به وسیله نوک انگشت هایتان به آرامی کل صورتتان را ماساژ داده و با این کار به جذب بهتر و بهره گیری کل سلول های پوستیتان از مواد مغذی داخل سرم کمک کنید.

نکته : دقت داشته باشید که ماساژ باید به آرامی و مرتب انجام شود. بهترین کر این است که نوک انگشتانتان را به صورت دایره ای بر روی پوست صورتتان حرکت دهید.

بعد از اینکهسرم صورت را روی پوستتان قرار داده و به اندازه کافی ماساژ دادید، حال به مدت چند دقیقه به صورتتان استراحت داده و پس از جذب سرم و خشک شدن آن روی صورتتان از یک کرم مرطوب کننده خوب استفاده کرده و به هیچ عنوان صورتتان را نشویید. در واقع ارزش استفاده از این محصول به نشستن صورت بعد از استفاده از آن می باشد.

بهترین زمان برای استفاده از سرم صورت

در واقع بهترین زمان برای استفاده از سرم صورت، شب ها است، چراکه بعد از انجام روتین مراقبتی پوستی خود و بعد از زدن کرم مرطوب کننده به رخت خواب رفته و خواهید خوابید و در خواب، افزایش جریان خون سبب رسیدن بهتر مواد مغذی به سلول های پوستی و دریافت نتیجه بهتر خواهد شد. لازم به ذکر است که باید هر روز تنها یک بار از سرم صورت استفاده کنید و اگر استفاده از آن باعث حساس شدن و در نهایت ملتهب شدن پوست صورتتان گردید، مدت زمان استفاده را به دو روز یک بار کاهش دهید.

سرم صورت چیست و چه کاربردی دارد

سخن آخر

حال که همه چیز را در رابطه با سرم های صورت می دانید، نحوه استفاده از آنها را یاد گرفته اید و می خواهید از خواص بی نظیر آنها بهره مند شوید، باید بهترین سرم صورت برای پوست خود را نیز بشناسید و از محصولاتی با کیفیت بالا و با ارزش استفاده نمایید. ما در فروشگاه اینترنتی سیتا بیوتی، انواع مختلفی از بهترین سرم های صورت برای انواع پوست خشک، چرب، جوش دار و چروکیده و برای رفع انواع مشکلات پوستی را در صفحه دسته بندی آن برای شما عزیزان قرار داده و با ضمانت بهترین عملکرد خدمت شما همراهان گرامی سیتا بیوتی ارسال می کنیم.

 

ممنون از همراهی شما عزیزان 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *