دسته بندی نشده

خواص استفاده از آووکادو برای جوانی و زیبایی پوست و صورت

خواص آووکادو برای پوست و صورت

چه مقدار به زیبایی و جوانیتان اهمیت می دهید؟ از هیچ محصول مراقبتی استفاده می کنید؟ روتینی برای صورتتان دارید؟ اگر جوابتان به این وال های نه است که باید بگوییم در راه نابودی جوانیتان هستید و از چین و چروک شدن صورتتان نباید هیچ گلایه ای داشته باشید. اما نگران نباشید، یچ گاه برای دست به کار شدن دیر نیست. در این صفحه ما می خواهیم شما را با خواص و فواید یکی از بی نظیر ترین میوه ها یعنی آووکادو برای جوانی و زیبایی پوست و صورت آشنا کنیم. با ما باشید با مقاله ای جذاب و خواندنی

واقعیتی درباره آووکادو

تقریبا در هر لیستی از مواد غذایی مفید برای سلامت بدن، آووکادو دیده می شود. ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، چربی های مفید، فیبر ها و … سبب شده اند که مصرف آووکادو هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی برای شما مفید باشد. در واقع به دلیل وجود همیت ترکیبات فوق العاده عالی هستند که محصولات مراقبتی بسیار زیادی از اووکادو ساخته و به بازار عرضه می شوند. زیرا آووکادو برای پوست و صورت شما بسیار مفید است.

چه چیزی آووکادو را خاص کرده است؟

همانطور که گفته شد آووکادو فهرستی طولانی از انواع مواد مغذی را دارا می باشد. در واقع منبعی سرشار از ویتامین ها K – C – فولات – B6 – B5 – E و پتاسیم است. علاوه بر اینها بسیاری از مواد معدنی و مغذی مورد نیاز برای بدن ما نیز همانند منیزیم – منگنز – مس – آهن – روی – فسفر و ویتامین های B3 – B1 – B2 و A در آووکادو وجود دارند.

حتی هنگامی که بحث پروتئین و کربوهیدرات به میان می اید از هر 9 گرم کربوهیدرات موجود در آووکادو 7 گرم آن را فیبر تشکیل می دهد. به همین دلیل است که می گوسند استفاده از آووکادو برای سلامت دستگاه گوارشی بسیار مفید است.

و اما مهمترین ترکیبی که در آووکادو وجود دارد و استفاده از آن می تواند بسیار بسیار مفید باشد، چربی است. البته چربی های مفید تک غیر اشباع که استفاده از آنها هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی همانطور که گفته شد، بسیار بسیار مفید می باشد.

حتی در صورتی که از آووکادو به صورت موضعی نیز استفاده نکنید اما رژیم غذایی سالمی بر پایه آن داشته باشید، باز لطف بزرگی در حق پوست و صورت خود انجام داده اید. اما تصور کنید که اگر محصولی باشد که این خواص بی نظیر را به صورت موضعی به صورت و پوست شما برساند.

در ادامه ما قصد داریم ابتدا به خواص و فواید بی نظیر آووکادو برای پوست و صورت شما بپردازیم، سپس محصولی مناسب برای دریافت این فواید و خواص را به شما معرفی کنیم و در نهایت بیماری هایی پوستی که با استفاده موضعی از آووکادو می توانید از شر آنها خلاص شوید را نیز به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

خواص و فواید بی نظیر آووکادو برای زیبایی و جوانی پوست و صورت

1 – آبرسانی و مرطوب کنندگی صورت

آبرسانی خوب است، نه؟ اما می دانید آبرسانی به معنای واقعی یعنی چه؟ در لغت ممکن است کی گیج کننده باشد، یعنی ممکن است فرد اینگونه بپندارد که آبرسانی یعنی آب گیری و یا آب نگه داشتن در سلول های پوستی. این در حالی است که برای داشتن پوستی مرطوب و هیدراته و غیر خشک به چربی نیاز دارید. یک لایه چربی ( البته باز تاکید می کنیم که چربی مفید ) می تواند به حفظ رطوبت سلول های پوستی شما و جلوگیری از هدر رفتنشان کمک کند.

پوستی که آب را نگه می دارد، در واقع مرطوب، انعطاف پذیر و دارای حالت ارتجاعی بیشتری است. برای این کار لایه چربی مورد نیاز شما یک سد پوستی می باشد، صورت شما در حالت عادی دارای سد پوستی است، اما به مراقبت نیاز دارد، چربی های مفید موجود در روغن آووکادو می تواند در بهبود عملکرد این خط دفاعی با تقویت سد پوستی کمک شایانی کند و نتیجتا از هدر رفت رطوبت و آب سلول های پوستی شما جلوگیری کند.

علاوه بر ایجاد سد پوستی و کمک به حفظ رطوبت سلولی توسط آووکادو، این میوه بی نظیر، مواد مغذی برای سالم نگه داشتن پوست انعطاف پذیر شما را نیز تامین می کند. برخی از ویتامین های نام برده شده در پاراگراف های قبلی همانند E – D و A می توانند به مرطوب نگه داشتن پوست کمک کنند. اسید لینولئیک و اسید اولئیک موجود در ان نیز نیرو هایی قوی برای مرطوب نگه داشتن پوست صورت شما در آووکادو هستند.

2 – کاهش التهاب

در واقع آبرسانی و هیدراته نگه داشتن ، یکی از فواید آووکادو برای حفظ زیبایی و جوانی پوست و صورت شما می باشد. این میوه بی نظیر علاوه بر این می تواند در از بین بردن التهاب در پوست صورت شما نیز کمک شایانی کند.

التهاب می تواند ناشی از موارد مختلفی باشد، بسته به بیماری که پوست شما به آن دچار شده، دلیل التهاب نیز می تواند متفاوت باشد، تعدادی از مشکلات پوستی که باعث التهاب می شوند : پسوریازیس، کهیر و بثورات پوستی هستند.

اما نگران نباشید، آووکادو برای شما دوست عزیزی که از این مشکلات رنج می برید و پوستتان دچار التهاب شده است، می تواند بسیار مفید باشد. چراکه استفاده از روغن آووکادو هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی با استفاده از محصولات مختلف مراقبتی پوست می تواند در کاهش اثرات التهاب کمک کند.

3 – از آسیب های پوستی جلوگیری می کند.

آووکادو میوه ای خوشمزه است. در عین حال حاوی مجموعه ای از آنتی اکسیدان های فوق العاده مفیدی نیز می باشد. ویتامین C – ویتامین E – کاروتنوئید ها – لوتئین و زیگزانتین و انواع ترکیبات فنولیک از جمله این آنتی اکسیدان ها هستند. اما ستاره بین آنها ویتامین E است.

وقتی بیرون هستید و در معرض نور خورشید قرار می گیرید، از تشعشعات مضر آن بمباران خواهید شد. بیشترین نگرانی مربوط به اشعه UV می باشد. این آنتی اکسیدان ها و البته به ویژه ویتامین E ستاره می توانند انرژی اشعه ماوراء بنفش ناشی از تابش مستقیم خورشید را جذب کرده و پوست صورت و بدن شما را از آسیب بیشتر رادیکال های آزاد در امان نگه دارد.

4 – قابلیت ارتجاعی پوست صورت را بهبود می بخشد

بگزارید اثر بخشی فوق العاده آووکادو بر روی پوست و مواردی که تا به اینجا توضیح داده ایم را با یک مثال عملی بهتر برای تان مفهوم کنیم.

بر اساس آزمایشی که در سال 2020 انجام شده، حتی مصرف روزانه یک آووکادو پس از گذشت 8 هفته متوالی، پوست افراد مصرف کننده را مستجم تر کرده و  خاصیت ارتجاعی آن را افزایش داده است. همین آزمایش ساده به محققان ثابت کرده که مصرف آووکادو چه به صورت موضعی و چه به صورت خوراکی در صورتی که مرتب و هر روز انجام شود می تواند خاصیت ارتجاعی صورت شما را افزایش دهد.

شما به افزایش خاصیت ارتجاعی پوستتان برای جوان ماندن نیاز دارید، از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست، منجر به ایجاد علائم پیری، خطوط، چین و چروک و .. می شود، در حالی که حفظ خاصیت ارتجاعی باعث می شود که پوست شما همواره صاف و یکدست باقی بماند.

دلیل ایکه آووکادو برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست صورت شما مفید است، این است که مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف صحیح و مرتب و برنامه ریزی شده موضعی و خوراکی چربی های مفید تک غیر اشباع، می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد. چربی هایی که آووکادو سرشار از آنها است.

5 – از بین بردن جوش های صورت با استفاده از آووکادو

جوش های صورت بسیار عذاب آور هستند، از بین بردن آنها علاوه بر اینکه باعث زیبا تر شدن ظاهر شما می شود، اعتماد به نفس را نیز بیشتر خواهد کرد. همانطور که گفته شد، آووکادو یک عامل ضد التهابی بسیار قوی است که دلیل آن حضور اسید لینولئیک است. اما آیا علاوه بر خواص ضد التهابی خواص ضد جوش نیز دارد؟

به دلیل وجود چربی هایی مفید در آووکادو و البته ترکیبات دیگری که در پاراگراف های قبلی به آنها اشاره کردیم، همانند ویتامین ها و پرتئین های مختلف، صورت شما با استفاده موضعی ز آووکادو همواره هییدراته باقی می ماند، خشک نمی شود و استعداد جوش زنی خود را نیز از دست می دهد. استفاده روزانه از آووکادو در کاهش جوش های صورت شما نیز موثر است.

6 – سلامت کلی پوست را بهبود می بخشد

 و اما آخرین مورد از فواید و خواص بی نظیر آووکادو برای پوست و صورت این است که سلامت کلی صورتتان را نیز بهبود می بخشد. متعاد کردن رطوبت، کنترل التهاب، ایجاد سد طبیعی در برابر سموم خارجی، حغظ خاصیت ارتجاعی و از بین بردن جوش ها و آکنه ها بخشی از داشتن یک پوست سالم است.

استفاده از یک محصول مراقبتی مناسب ساخته شده از آووکادو و یا استفاده موضعی از این میوه به صورت مستقیم، علاوه بر این موارد می تواند کلاژن وست و صورت شما را نیز افزایش دهد.

سرم صورت آووکادو گلدن مود

حال که خواص و فواید بی نظیر آووکادو برای پوست و صورت خود را می دانید و می خواهید از آن استفاده کنید، باید محصولی را به شما معرفی کنیم، محصول مورد نظر یک سرم صورت ساخته شده از آووکادو با حجم 30 میل لیتر است که می تواند تمامی مشکلات پوستی شما را رفع کند. بیماری ها را از پوستتان دور کند و جوانیتان را حفظ کند. این محصول کاملا ارگانیک ساخته شده است. فاقد ترکیبات شیمیایی است و تمامی خواص آووکادو را مستقیما به پوست صورت شما می رساند.

خرید سرم صورت آووکادو گلدن مود

سرم صورت جوان ساز و ضد جوش و آکنه آووکادو گلدن مود

کرم مرطوب کننده آووکادو گلدن مود

کرم مرطوب کننده از جمله محصولاتی است که باید در هر روتین پوستی جایگاهی داشته باشد، چه بهتر که کرم مرطوب کننده ای که استفاده می کنید، محصولی با کیفیت واقعا بالا و البته خواص و فواید بسیار زیاد باشد، با توجه به اینکه می دانید آووکادو می تواند چه فوایدی برای پوست و صورت شما داشته باشد. بهتر است خرید کرم مرطوب کننده مورد نظر را نیز به عنوان محصولی برای روتین مراقبتی پوستی سرشار از آووکادو در نظر داشته باشید.

و اما بیماری های پوستی که با آووکادو درمان می شوند

1 – خشکی پوست

همانطور که در پاراگراف های قبل نیز به آن اشاره شد، آووکادو سرشار از ویتامین B است. این ویتامین که بیوتین نامیده می شود، یکی از اصلی ترین ماده هایی است که برای درمان خشکی پوست از آن استفاده می شود.

2 – درمان اگزما

اگر تا به حال یک بار هم بیماری اگزما را تجربه کرده و یا از دور و بری هایتان کسی به آن دچار شده، احتمالا سختی آن را درک خواهید کرد. دلایل مختلفی باعث بروز اگزما می شوند. ممکن است استفاده از صابون های نا مناسب، خشک کردن صورت با پارچه و یا حوله های غیر شخصی و مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبتی بی کیفیت باعث بروز این مشکل شود.

چیزی که معلوم است این است که اگزما عذاب آور است و علائم آن نیز خارش، سوزش و بثورات می باشند. این خارش و سوزش باعث می شود که فرد فقط صورت و پوست خود را مالش دهد تا بلکه از درد آن کاسته شود. اما متوجه نیست که با این کار مشکل را بدتر از فعل خواهد کرد. این جاست که استفاده از آووکادو و مزایای و فواید آن برای پوست و صورت به کمک شما می آیند.

همانطور که گفته شد، آووکادو یک ابرسان فوق العاده است، استفاده موضعی از روغن این میوه، محصولات مراقبتی حاوی آن و یا به صورت مستقیم برش های آووکادو می تواند با آبرسانی به پوست و صورت شما، خارش و سوزش را کاهش داده و به تسکین علائم اگزما کمک کند.

اما نکته ای که در رابطه با اگزما وجود دارد این است که بیماری ساده ای نیست و استفاده از محصولات مراقبتی حاوی مواد شیمیایی مختلف، ممکن است علی رغم وجود آووکادو، نه تنها به تسکین آن کمک نکند، بلکه مشوقی برای تشدید بیماری نیز باشد. بنابراین در انتخاب محصولی که برای درمان اگزما قصد استفاده از آن را دارید، دقت کنید.

3 – درمان آکنه

می دانید اصلی ترین دلیل بروز آکنه چیست؟ منافذ مسدود روی پوست صورت، فولیکول های مو و البته مصرف بیش از حد برخی مواد غذایی از جمله : شکلات، غذاهای چرب، سس و یا قرار گرفتن در معرض الودگی و عدم توجه به بهداشت شخصی و شستشو مداوم صورت. حتی تحریک صورت می تواند مشکل آکنه و جوش را بیشتر نیز کند.

یکی از فواید و خواص آووکادو برای پوست و صورت شما این است که حاوی روغن هایی است که تحریک را کاهش می دهند، از التهاب جلوگیری می کنند و به لطف اسید لوریک و خواص ضد میکروبی آن، صورت شما را نیز پاک و عاری از الودگی می کنند. همچنین به لایه برداری از سلول های مرده نیز می پردازند و منافذ بسته صورت را باز تر کرده و بدین ترتیب با تمیز کردن صورت شما و جلوگیری از التهاب آن، باعث می شوند که بروز آکنه ها کمتر شده و صورتتان صاف و یکدست تر باشد.

4 – صورت پوسته پوسته شده

اگر پوست شما خیلی خشک شود و در همان مراحل ابتدایی خشکی، نسبت به درمان آن اقدام نکنید، ممکن است لایه لایه شود. این مشکل می تواند ظاهر شما را از بین برده و اعتماد به نفستان را نیز به شدت پایین آورد. راه حل پیشنهادی برای شما این است که پوستتان را هیدراته نگه دارید.

به هر حال در صورتی که این مشکل برای شما نیز به وجود آمده و صورتتان پوسته پوسته شده است، می توانید از روغن آووکادو و محصولات مراقبتی حاوی آن هم برای هیدراته نگه داشتن و آبرسانی و جلوگیری از خشکی بیشتر و درمان آن و هم برای لایه برداری از سلول های مرده و پوسته پوسته شده صورت شما استفاده کنید.

5 – درمان آفتاب سوختگی

هیچ می دانید به همان اندازه که به سوختگی های دگر روی پوست و صورتتان اهمیت می دهید باید به درمان سوختگی ناشی از افتاب نیز اهمیت دهید؟ اگر پوستتان افتاب سوخته شده، یکی از راه های درمان آن تکیه بر خواص بی نظیر آووکادو برای پوست و صورت و استفاده از آن به عنوان یک دارو می بشد.

شما می توانید روغن آووکادو و یا محصولات مراقبتی حاوی آن را روی ناحیه آفتاب سوخته شده قرار دهید و به ارامی پوستتان را ماساژ دهید، این کار باعث می شود که به ناحیه مورد نظر آبرسانی شده و همچنین با ایجاد لایه ای محافظ از چربی های مفید، درد ناشی از آفتاب سوختگی تسکین یابد. لازم به ذکر است که به دلیل خواص بی نظیر آووکادو برای درمان التهاب پوست و صورت، التهاب ناشی از آفتاب سوختگی نیز کاهش می یابد.

6 – درمان نشانه های پیری

ترکیبات موجود در آووکادو می توانند ظاهر شدن علائم پیری را با تاخیر بیاندازند. اسید اولئیک موجود در محصولات مراقبتی حاوی آووکادو می تواند به مبارزه با علائم پیری رفته و آنها را کاهش داده و از بین ببرد. علاوه بر این آووکادو حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین سی نیز می باشد که یکی از مفید ترین ویتامین ها برای کمک به تولید کلاژن و جلوگیری از چروک شدن صورت است و در پایان باید به این نیز اشاره کنیم که آنتی اکسیدان های موجود در آووکادو از DNA شما نیز محافظت کرده و مانع از پیری صورتتان می شود.

سخن آخر و نتیجه گیری

با توجه به اینکه خواص و فواید آووکادو برای پوست و صورت بسیار زیاد می باشند شما می توانید با قرار دادن یکی از محصولات مراقبتی مفید و مناسب و با کیفیتی که حاوی روغن آووکادو می باشند در روتین پوستی خود، علاوه بر اینکه این بیماری ها را درمان کنید و یا از بروز انها جلوگیری کنید، می توانید جوان ماندنتان را نیز تضمین کرده و از سرعت پیر شدن صورت و چهره تان بکاهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *